دبیر شورای عالی امنیت ملی بر ضرورت آغاز روابط ساخت یافته میان نهادهای امنیت ملی ایران و ترکیه، هم سو با روابط گرم اقتصادی وسیاسی موجود تاکید کرد.

ضرورت آغاز روابط ساخت یافته میان نهادهای امنیت ملی ایران و ترکیه

ببه گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، سیف الله حاجی مفتی اوغلو مشاور امنیت ملی نخست وزیر ترکیه بعداز ظهر امروز در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی ۹۵ کشور جهان در روسیه با دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

شمخانی در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و ریشه های فرهنگی و دینی مشترک دو کشور همسایه بر ضرورت آغاز روابط ساخت یافته میان نهادهای امنیت ملی ایران و ترکیه، هم سو با روابط گرم اقتصادی وسیاسی موجود تاکید کرد.

وی با تبیین شرایط امنیتی خاص منطقه،  تشکیل جلسات منظم میان مسئولین امنیت ملی دو کشور به صورت نوبه ای در ترکیه و ایران را زمینه مناسبی برای رفع سوء تفاهم هایی که می تواندبر روابط گرم و تاریخی دوهمسایه  تاثیر منفی بگذارد تاکید کرد

مشاور امنیت ملی نخست وزیر ترکیه نیز در این ملاقات با ابراز خرسندی در خصوص فراهم شدن امکان اولین ملاقات با دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران خواستار تداوم ملاقاتهای دو جانبه برای تعیین موضوعات مورد علاقه دو کشور و مشخص نمودن راهکارهای مشترک برای تامین منافع مشترک ایران و ترکیه شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.