تربت جام- مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: از آنجا که برای نگهداری محصولات تولیدی تا زمان صادرات نیاز به داشتن انبارهای فنی مجهز است، لذا کمبود سردخانه و انبارهای فنی به عنوان نیاز اصلی تولیدات کشاورزی ، کشاورزی تربت جام را تحت تاثیر قرارداده است .

کمبود سردخانه، کشاورزی تربت جام را تحت تاثیرقرارداده است

به گزارش قدس آنلاین، جعفر جوادی به قدس آنلاین اظهار داشت: شهرستان تربت جام به عنوان قطب کشاورزی محصولات زراعی وباغی  مطرح  است و در محصولات زراعی گندم، جو، کلزا و سیب زمینی دیگر محصولات  باغی به وآلبالو وتولیدات دامی انواع گوشت دارای رتبه های اول تا سوم استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

وی اعلام کرد: در مجموع بالغ بر ۷۰۰هزار تن انواع محصولات که درسال ۹۵تولیداتت بخش کشاورزی این منطقه نیازمند واحدهای سردخانه ای و انبارهای فنی بوده که به شدت کمبود آن در منطقه احساس می شود.

وی با انتقاد از نبود زیر ساخت های مهم دراین رابطه گفت: نداشتن سردخانه مجهز متناسب با تولیدات کشاورزی باعث شده است تا کشاورزان و بهره برداران برای ذخیره سازی برخی از محصولات با مشکلات جدی مواجه باشند و به همین دلیل برخی محصولات به راحتی از بین می روند.

کشاورزی اشتغال اصلی تربت جام

وی گفت: تربت جام از معدود شهرستان های خراسان رضوی است که به کشاورزی اشتغال داشته و متاسفانه بدلیل نبود صنایع تبدیلی  وواحد های سرد خانه ای همیشه ضایعات زیادی به این بخش وارد آمده است.  

وی تاکید کرد : برخی از محصولات تربت جام مانند خربزه شهرت جهانی داشته و حتی در سالهای گذشته به کشور آلمان و کشورهای عربی صادرات انجام شده است ودر حال حاضر بدنبال برند سازی این محصول در دنیا خواهیم بود.

جعفر جوادی با اشاره به اینکه برای تولید محصولات پاک همواره محصولات تولیدی به آزمایشگاه معتبر استان و آلمان ارسال می شود تا از ظرفیت و پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی بدرستی استفاده کنیم و صادرات خوبی برای کشور با دیدگاه فرآوری محصولات انجام دهیم.

وی تاکید کرد: از آنجا که برای نگهداری محصولات تولیدی تا زمان صادرات نیاز به داشتن انبار های فنی مجهز است، لذا این کمبود کشاورزی تربت جام را تحت تاثیر قرارداده است وباید این مهم که از اهمیت خاصی برخوودار است مورد توجه قرار گیردو برای نگهداری وحفظ محصولات همچون سیب زمینی و پیاز نیاز به انبار های مجهز داریم که امیدواریم با ساخت آن شاهد کمتر شدن میزان تخریب محصولات تولیدی در بخش کشاورزی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.