​ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: با احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان و تکمیل شبکه آن، بیش از ۱۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست این شهر از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری استفاده می کنند.

۱۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی ایوان با پساب فاضلاب آبیاری می شوند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب استان ایلام، داراب بیرنوندی با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان با ۵۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است، اظهارداشت: تصفیه خانه فاضلاب ایوان با ظرفیت ۹۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز و با فرایند سیستم لجن فعال با هوادهی گسترده در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد تصفیه خانه شهر ایوان قراردادی به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال به روش B.O.T توسط بخش  خصوصی  اجرا که در صورت بهره برداری ۴۸ هزار نفر از جمعیت تحت پوشش قرار می گیرند، افزود: با احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر ایوان و تکمیل شبکه آن، بیش از ۱۲۰ هکتار از زمین های کشاورزی پایین دست این شهر از پساب فاضلاب تصفیه شده برای آبیاری استفاده می کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام اجرای پروژه فاضلاب را گام بزرگی در ارتقا بهداشت عمومی و محیط زیست دانست و خاطرنشان ساخت: اجرای پروژههای جمعآوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور، یکی از شاخصهای مهم توسعه به شمار میآید.

داراب بیرنوندی از احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در برخی دیگر از شهرهای استان خبر داد و یادآور شد: مطالعات فاضلاب شهرهای آبدانان، ملکشاهی و بازنگری فاضلاب شهر دره شهر به اتمام رسیده و در صورت تامین اعتبار عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک آغاز می شود و همچنین مطالعه فاضلاب شهر چوار نیز در دست انجام می باشد.

گفتنی است هم اکنون پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهرهای ایلام، دهلران، دره شهر، مهران و سرابله در مدار بهره برداری قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.