اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: قبول داریم بنای امامزاده احمد اصفهان موریانه و آسیب‌های محیطی دارد و مقبره‌های دیگر را نیز تخت الشعاع داده اما در این مورد هر گونه اقدامی برای حفاظت آن باشد انجام می‌دهیم.

بنای امامزاده احمد دچار موریانه شده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، فریدون اللهیاری با اشاره به وضعیت امامزاده احمد اصفهان و موریانه‌هایی که در آن رخنه کرده‌ است، اظهار داشت: در اصفهان ۵ امامزاده داریم که بنای تاریخی دارای ارزش معماری و ساختاری و هنری دارند و دارای اهمیت هستند و وجود این بناهای تاریخی در امامزاده‌ها سبب تائید کننده امامزاده هستند.

وی افزود: امامزاده احمد محور تاریخی بازار حسن آباد قرار دارد و باهمکاری سازمان نوسازی و بهسازی تا حدی اینجا را احیا کرده و کفپوش آن در حال عو ض شدن و احیا است.   

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان بیان کرد: سال‌ها بود که بنای امامزاده احمد که شامل مقبره آقانجفی و  مقبره دختر امیرکبیر دچار مشکلات عدیده‌ای بود، اما وضعیت الان این بنا با ۵ سال گذشته ۱۸۰ درجه تفاوت کرده اما باز هم جای کار دارد.

وی تصریح کرد:  قبول داریم این بنا موریانه و آسیب‌های محیطی دارد و مقبره‌های دیگر را نیز تخت الشعاع  داده اما در این مورد هر گونه اقدامی برای حفاظت آن باشد انجام می‌دهیم؛ با توجه به اینکه اوقاف متولی این بنای تاریخی است اما اگر به ما اعلام کند ما آمادگی همکاری را داریم.

به گزارش تسنیم، بنای تاریخی امامزاده احمد اصفهان در چهار سو مقصود قرار دارد که بنا به نوشته مورخین و محققین مقبره یکی از فرزندان امام محمد باقر(ع) است. امامزاده احمد مربوط به دوره صفوی است  که در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۱۴ با شمارهٔ ثبت ۲۳۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا مدت‌هاست که دچار موریانه شده و آسیب‌های جدی به خود دیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.