رشت- رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: بیماری‌های گوارشی در برخی کشورها و در ایران و به‌ویژه استان گیلان با سرعت بالایی در حال پیشروی است.

شیوع بیماری‌های گوارشی در استان گیلان در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، فریبرز قناعی صبح پنجشنبه در همایش یک‌روزه بیماری‌های التهابی روده در سالن اجتماعات مرکز آموزش درمانی رازی رشت با اشاره به ۲۹ می روز جهانی سلامت گوارش اظهار داشت: هفته سلامت گوارش در ایران به‌دلیل سطح بالایی از اهمیت که برخوردار است به مدت یک هفته برگزار می شود.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان درباره اهمیت برگزاری همایش‌های سلامت گوارش بیان داشت: این نوع بیماری در برخی کشورها و در ایران و به‌ویژه استان گیلان با سرعت بالایی در حال پیشروی است.

فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه بیماری‌های التهابی ( I.B.D ) در گیلان رو به افزایش است افزود: حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از بیماری‌های ملتهب شامل I.B.D مزمن است که بیمار را تا آخر عمر دچار مشکل می‌کند اما  تشخیص زودرس و به‌موقع آن، باعث درمان و افزایش طول عمر بیمار می‌شود.

 رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های گوارش و کبد دانشگاه علوم پزشکی گیلان به شیوع سرطان‌های روده بزرگ و معده در گیلان اشاره کرد و افزود: شیوع بیشتر سرطان‌های مری و معده در غرب استان گیلان و سرطان‌های روده بزرگ بیشتر در شرق استان شایع است.  

قناعی درباره راه های کاهش بیماری‌های گوارشی بیان داشت: استفاده از مواد غذایی سالم، استفاده بیشتر از سبزیجات، میوه جات، پرهیز از هرگونه مصرف دود و سیگار و کاهش وزن و ورزش منظم عوامل موثری در حفظ سلامتی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.