بیرجند- مدیر اجرایی بنیاد زائر امام رضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه دلیل تعطیلی زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس عدم حمایت مسؤولان است، گفت: برای تکمیل این پروژه اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان مورد نیاز است.

ساخت زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد ۸ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، سید واحد حسینی اظهار داشت: پروژه زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس به مساحت ۸۰۲ مترمربع و زیربنای ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع در ۹ طبقه در حال ساخت است.

وی تصریح کرد: ظرفیت اقامتی این زائرسرا ۵۰۰ نفر بوده و مزایایی همچون فاصله کم تا حرم، دسترسی آسان به حرم مطهر با وسایل نقلیه عمومی و نزدیکی به ایستگاه مرکزی راه‌آهن دارد.

مدیر اجرایی بنیاد زائر امام رضا(ع) خراسان جنوبی به وضعیت اجرایی این پروژه اشاره کرد و یادآور شد: جا به جایی زمین از بلوار وحدت به خیابان طبرسی ۲۰ به متراژ ۷۰۰ مترمربع، خرید یک قطعه زمین مجاور با متراژ ۱۴۵ متر به مبلغ ۵۸۰ میلیون تومان با گرفتن وام، گرفتن پیش پروانه از شهرداری مشهد برای ۵ هزار و ۲۰۰ مترمربع زیربنا در ۹ طبقه و استعداد اقامتی ۵۰۰ تخت، تخریب قطعات خریداری شده، طراحی سازه‌ها پروژه، فنس‌کشی زمین و پیگیری خرید یک قطعه زمین ۱۰۰ متری در مجاورت زمین‌های پروژه برای تردد راحت زائران تاکنون اجرا شده است.

حسینی با بیان اینکه به سبب عدم حمایت مسؤولان در حال حاضر پروژه زائرسرای خراسان جنوبی در مشهد مقدس تعطیل شده است، افزود: تاکنون برای اجرای این پروژه ۷۵۰ میلیون تومان هزینه شده که از این میزان ۵۰۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه و ۲۵۰ میلیون تومان کمک خیران بوده است.

وی ادامه داد: برای تکمیل این پروژه اعتباری بالغ‌بر ۸ میلیارد تومان مورد نیاز است.

مدیر اجرایی بنیاد زائر امام رضا(ع) خراسان جنوبی گفت: مردم و خیران می‌توانند به صورت فردی و جمعی اقدام کنند و با خرید تخت اقامتی ۱۶ میلیون تومان و خرید یک خشت آسمانی ۸۸ هزار تومان در ساخت این زائرسرا که ویژه محرومان بوده شریک شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.