بیرجند- مدیرکل ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه این شهرستان ویژگی های خوبی در زمینه کشاورزی ومنابع طبیعی دارد گفت: فتح آباد بشرویه روستای پایلوت مدیریت جامع حوزه آبخیز استان خراسان جنوبی می شود.

فتح آباد بشرویه روستای پایلوت مدیریت جامع حوزه آبخیز خراسان جنوبی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، غلامرضا هادربادی صبح  پنج شنبه  دربازدیدازمراتع شهرستان بشرویه اظهار داشت: اگر می خواهیم مشکل خشکسالی در بشرویه حل شود باید راه حل درست رفع خشکسالی را بشناسیم و بدانیم که ترسالی با بارندگی نیست بلکه ترسالی با حفظ پوشش گیاهی و اجرای عملیات آبخیزداری اتفاق می افتد.

مدیرکل ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها و مراتع کشور با بیان اینکه در بشرویه همه شرایط برای توسعه فراهم است گفت: بشرویه ‌مزیت اصلی آن کشاورزی و منابع طبیعی است.

هادربادی با اشاره به اجرای طرح مدیریت جامع حوزه آبخیز در بشرویه افزود: انتظار داریم تا بشرویه در این طرح نیز در سطح کشور رتبه اول را داشته باشد.

وی افزود: امروز مشکل ما عدم‌ نقدینگی است  بنابراین  تشکیل صندوق های اعتباری در این‌زمینه کمک بسیار خوبی به طرح های منابع طبیعی خواهد کرد.

مدیرکل ترویج و مشارکت های مردمی سازمان جنگلها و مراتع کشور گفت: صندوق خرد اعتباری علاوه بر مدیریت پول های سرگردان مردمی، هدف هایی چون جمع کردن مردم دورهم، افزایش روحیه امید وخود باوری و سایر جنبه ها و بازخوردهای بسیار مهمی را دنبال می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.