سازمان ملل ضمن تأکید بر حمایت خود از تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در بحرین، از حکومت این کشور خواست درباره شهادت شهروندان در تحصن الدراز تحقیق کند.

سازمان ملل خواستار تحقیق درباره شهادت شهروندان بحرینی در تحصن الدراز شد

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از العالم، "استفان دوگاریک"، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت که این سازمان با نگرانی  موضوع شهادت یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات بحرین را دنبال می کند و از مقامات مسئول این کشور می خواهد ضمن تحقیق درباره این موضوع، مراقب باشد که هر نوع استفاده از قدرت توسط نیروهای امنیتی این کشور با رعایت معیارهای بین المللی مرتبط همراه باشد.

سازمان عفو بین الملل نیز خواستار آغاز تحقیقات فوری و مستقل درباره قتل غیر قانونی در بحرین و محاکمه عوامل و مسئولان آن شد.

جمعیت الوفاق نیز خواستار تشکیل کمیته بین المللی حقیقت یاب درباره شرایط شهادت شهروندان شده و تأکید کرد که سرنوشت آیت الله شیخ عیسی قاسم همچنان نامعلوم است.

جمعیت الوفاق جزئیات اعلام شده درباره حمله وحشیانه نیروهای آل خلیفه به منطقه الدراز از سوی رژیم آل خلیفه را گمراه کننده خواند و گفت که حمله به الدراز با همدستی و سکوت محافل بین المللی در برابر جنایات فجیع نظام حاکم، یک اشتباه تاریخی و نقض آشکار مرز دشمنی با اکثریت است.

الوفاق همچنین بر ضرورت ادامه پایداری و تشدید خشم مردم در مناطق مختلف بحرین تأکید کرده و دولت آمریکا و انگلیس را مسئول حمله به میدان الفدا در الدراز و سلامت شیخ عیسی قاسم دانست.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.