رشت – دکتر امیر علی حمیدیه در اولین جلسه شورای توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی استان گیلان گفت:در حال حاضر تعداد دانشجویانی در حوزه سلولهای بیش از ۴۰۰ دانشجو و تعداد مراکز تحقیقات دز حوزه سلولهای بنیادی به بیش از ۴۴ مرکز در کشور رسیده است که امیدواریم با افزایش آنها شاهد یک موج انقلابی و انفجاری با حرکتی پرشتاب در حوزه سلولهای بنیادی در کشور باشیم.

طی ۲ سال گذشته تعداد فعالین حوزه سلولهای بنیادی رشد چشمگیری داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین اولین جلسه شورای با حضور دکتر امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی  معاونت علمی ریاست جمهوری ظهر روز پنج شنبه در سالن اجلاس معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد .
دبیر ستاد توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری در خصوص روند توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی کشور گفت:در گذشته تعداد مراکز هیات علمی بسیار محدود بوده است اما طی ۲ سال گذشته تعداد فعالین حوزه سلولهای بنیادی به بیش از هزار عضو هیات علمی در وزارت بهداشت و وزارت علوم و جهاد دانشگاهی رسیده است .
دکتر حمیدیه در بحث فرهنگ سازی مردم از شناخت در باره حوزه سلولهای بنیادی گفت: در حال حاضر در حوزه فرهنگ سازی و ترویج سلولهای بنیادی پژوهشکده های دانش آموزی در استانهای مختلف برای سنین زیر ۱۷ سال  توسط ستاد ایجاد شده است که امیدواریم در سال بعد شاهد حضور افراد جوان در این رشته باشیم .
وی  در خصوص مارکتینگ سلولهای بنیادی گفت: حوزه سلولهای بنیادی علم نوینی است که با برگزاری فن بازار و جشن های سلولهای بنیادی و ترغیب هیات های علمی و معرفی و یاددادن شرکت های دانش بنیان و تولید محصول و ایجاد اشتغال در سال ۲۰۲۰ در سطح دنیا گسترش پیدا خواهد کرد .

ریاست دانشگاه علوم پزشکیگیلان نیز در جلسه شورای توسعه علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی استان گیلان گفت :سلولهای بنیادی به عنوان یکی از پایه های علم آینده است و حرکت علمی دنیا بر آن است که دانش خود را بر اساس سلولهای بنیادی گسترش دهد.
وی افزود :استان گیلان در حال حاضر فعالیتهایی را در حوزه سلولهای بنیادی انجام داده است و امروز دانشگاه علوم پزشکی گیلان به عنوان دبیر برگزار کننده جلسه شورای سلولهای بنیادی با دعوت از دبیر فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی ریاست جمهوری امیدواریم نقطه عطفی در تاریخ حرکت علمی برای گیلان باشد .
شاهرخ یوسف زاده یوسف زاده چابک گفت :کلیه فعالیتهایی که در حوزه سلولهای بنیادی چه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان و دانشگاهای دیگر به صورت انفرادی انجام میشد اکنون با حرکت انسجام یافته ای که با تشکیل این شورا صورت گرفته شاهد باروری دانش سلولهای بنیادی و حرکت رو به جلو این حوزه می باشد..
وی گفت :در حال حاضر مرکز تحقیقات سلولهای بنیادی دانشکده داروسازی و مرکز تحقیقات علوم و اعصاب بسیاری از پایان نامه های آنها معطوف به سلولهای بنیادی می باشد .
وی خاطر نشان کرد: با تشکیل شورای سلولهای بنیادی امیدواریم که با هدف راهبردی در حوزه سلولهای بنیادی، استان گیلان بتواند گامهای موثری در حوزه های علمی بردارد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.