رهبر معظم انقلاب روز دوشنبه در دیدار مسئولان موسسه امام صادق (ع) درباره ضرورت پاسخ به شبهات مطرح شده در فضای عمومی با استفاده از ابزار رسانه‌ای جدید مطالبی را مطرح کردند.

دو فرصت و یک خطر در استفاده از ابزار رسانه‌ای جدید
به گزارش قدس آنلاین، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز دوشنبه در دیدار مسئولان موسسه امام صادق علیه السلام درباره ضرورت پاسخ به شبهات مطرح شده در فضای عمومی با استفاده از ابزار رسانه‌ای جدید فرمودند: امروز شما ملاحظه کنید، هر انسانی که فرض کنید یک تبلت دستش باشد، با همه‌ افکار و حرف‌های انحرافی می‌تواند روبرو و مواجه بشود؛ حالا به‌قدری که ظرفیّت دارد. با این نگاه به مسئله نگاه کنید که شما چقدر نقش می‌توانید ایفا کنید.
ایشان با بیان این‌که «به نظر من این وسایل رسانه‌ای جدید، هم یک فرصت است، هم یک خطر است» ادامه دادند: فرصت از دو نظر، خطر از یک جهت. خطر از این‌جهت که ممکن است این حرف‌ها و شُبهه‌ها، در ذهن جوان‌ها و در ذهن غیرجوانها اثر بگذارد و اینها را منحرف کند؛ این جهت خطر است. امّا از دو جهت فرصت است؛ یکی این‌که ما مطّلع میشویم که چه شبهه‌هایی وجود دارد. یکی از مشکلات کار ما این است که ما شبهه‌ها را نمیشناسیم. من میبینم خیلی از آقایان محترم خب با دانشجو مواجه‌اند، [امّا] آنچه در ذهن او و در دل او میگذرد را نمی‌دانند. ما به برکت فضای مجازی و این رسانه‌ی عظیم عمومی میتوانیم کشف کنیم که چه چیزهایی امروز مطرح است؛ این یک فرصت [است] که خب فرصت بسیار باارزشی است. فرصت دوّم هم این است که از همین طریق میتوانیم شبهه را برطرف کنیم و آن را ازاله کنیم.
ایشان خاطرنشان کردند: بنابراین این‌که گفت «هر عُسری دو یُسر همراهش است»،  این‌جا این تهدید دو فرصت همراه خودش دارد که از این دو فرصت باید حدّاکثر استفاده را کرد. بنابراین ... ما کار و تلاشِ برای کلام را از سطح خواصّی نه‌این‌که کم بکنیم بلکه سطح عامّی و عمومی را هم حتماً مورد توجّه قرار بدهیم و این، کار اساسی‌ای است که امروز لازم است انجام بگیرد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.