رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان در گردهمایی بزرگ علما ، روحانیان و طلاب گیلان گفت: با توجه به هجمه های گسترده تبلیغاتی دشمنان علیه دین مبین اسلام ، امروز لازم است تا روحانیان و وعاظ و خطبا با آمادگی علمی و دینی کافی و با بهره گیری بهینه از محافل ماه مبارک رمضان دفاع از دین و معنویت را مبنا قرار داده و برای روشنگری و آگاهی بخشی مردم گام های اساسی بردارند.

آمادگی علمی  وعاظ و خطبا شرط تحقق روشنگری و آگاهی بخشی مردم است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله زین العابدین قربانی  دراین گردهمایی که ظهر پنجشنبه در مصلی بزرگ امام خمینی رشت برگزار شد بر ضرورت بهره گیری از فیوضات ماه  مبارک رمضان تاکید کرد و اظهار داشت : تمییز سره از ناسره و تفکیک مطالب کاربردی برای مردم از جمله اولویت هایی است که علما و روحانیان باید مد نظر قرار دهند.

وی روحانیان را از گرایش به مسایل حزبی و گروهی برحذر داشت و تصریح کرد : دینداری و ولایتمداری از ویژگی های بارز روحانیت اصیل است و این خصایص موجب می شود از هر گونه گروه گرایی و بخشی نگری پرهیز شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه پرداختن به مسایل و مشکلات اساسی جامعه در تریبون های ماه مبارک رمضان را وظیفه ی خطیر روحاینان برشمرد و گفت: طرح علمی و مستدل مطالب برای مردم آگاهی بخش و هدایت کننده خواهد بود و از هرگونه یاس و بی اعتمادی نسبت به آرمان ها جلوگیری می کند.

نماینده ی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز رمز موفقیت طلاب و روحانیان در روند هدایت جامعه را جلب محبت مردم عنوان کرد و افزو : محبت و اعتماد  مردم به امام راحل موجب شد تا بزرگترین واقعه قرن یعنی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی رقم بخورد و نفوذ دنیای استکبار و استعمار از ایران اسلامی کاسته شود.

آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی همچنین تقوا و پرهیزگاری را بهترین عمل ماه مبارک رمضان توصیف کرد و افزود : رفتار و عمل  وعاظ و روحانیان باید با نصایح و توصیه های اجتماعی شان منطبق باشد تا مردم سیره روحانیان را الگوی عملی خویش قرار داده و از منبرهای این ماه بهره بیشتری ببرند.

رییس شورای عالی زکات کشور نیز با بیان اینکه  پارسال حدود ۲۷۰ میلیارد تومان زکات در کشور جمع آوری شد تصریح کرد : ۶ میلیارد تومان از این رقم مربوط به استان گیلان است که بطور کامل برای رسیدگی به امور فقرا و محرومان هزینه شد.

آیت الله عالمی بر ضرورت ترویج فرهنگ ادای زکات در منبرهای ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت : ارتقاء نگرش جامعه نسبت به مقوله خمس و زکات موجب تشدید مبارزه با فقر و محرومیت و همچنین تحقق عدالت اجتماعی می شود.

شرکت کنندگان در گردهمایی علما، روحانیان و طلاب گیلان همچنین از نمایشگاه آثار علمی و پژوهشی آیت الله قربانی نماینده ولی فقیه در استان در مصلای رشت دیدن کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.