اصفهان- مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن می خواهد روحیه دشمن ستیزی و رشادت را در بین جوانان ایران تضعیف کند و هم جنس بازی را در کشور ما رسمیت دهد.

دشمن در صدد تضعیف روحیه دشمن ستیزی در بین جوانان ایران است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار عبدالله محمودزاده در همایش بزرگداشت سالروز آزادسازی فتح خرمشهرافزود: دشمن می خواهد انگیزه های انقلابی را بگیرد و ذائقه های ما را تغییر دهد اما جوانان امروز بیدارتر از قبل هستند و اگر کشور در خطر بیفتد در خط اول میدان نبرد خواهند بود.

وی ادامه داد:تا زمانی که ما از ارزش هایمان کوتاه نیاییم، دشمن دست از مخاصمه برنخواهد داشت و می خواهد اسلامی همچون سعودی ها داشته باشیم تا خواسته های آنان را محقق کند اما بی شک چنین چیزی ممکن نیست.

مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: عدم تبعیت از دشمنان باید در باور همه افراد جامعه ما وجود داشته باشد.

وی در ادامه به حضور با شکوه مردم ایران در حماسه انتخابات اشاره و تصریح کرد: این دوره از انتخابات را آرام ترین انتخابات در سالهای گذشته و با مشارکت بالا بود اما در سال ۸۸ با وجود مشارکت بالا، فتنه گران شیرینی این پیروزی را بر دهان مردم تلخ کردند.

عملیات بیت المقدس افتخار مکتب دفاعی انقلاب اسلامی بود

در ادامه این مراسم فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان نیز در سخنانی تشکیل نظامی مبتنی بر اسلام واقعی را بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب ایران خواند و اظهارکرد: این نظام مهم‌ترین مانع در پیش روی اهداف استکبار است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار غلامرضا سلیمانی به نقش ویژه فرماندهان استان اصفهان ازجمله شهیدان خرازی، کاظمی، شهبازی و همت در فتح خرمشهر که نماد مقاومت ملت ایران در مقابل دشمن متجاوز بود، اشاره کرد و گفت:  اگر تاریخ چند هزارساله کشور را ورق بزنیم، چنین روزی را پیدا نمی‌کنیم.

وی تحمیل هشت سال جنگ تحمیلی را ازجمله مواجهه‌هایی دانست که امریکا و دست نشانده هایش با بکار گیری یکی از قدرت‌های دست‌نشانده منطقه‌ای خود با هدف ساقط کردن انقلاب اسلامی، تدارک دیدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان ادامه داد: دفاع مقدس درزمانی اتفاق افتاد که کشور بر اساس محاسبات مادی دنیوی به‌واسطه تازگی انقلاب، عدم انسجام ساختارهای دفاعی کشور و انشقاق سیاسی به خاطر قرار گرفتن بنی‌صدر به‌عنوان یک عنصر خائن و لیبرال در رأس امور ضعیف بود.

وی یادآور شد: در چنین شرایطی ما باید دو راه را انتخاب می‌کردیم یا اینکه پای میز مذاکره می‌رفتیم و این به معنی دادن امتیاز به دشمن متجاوز بود یا اینکه باید می‌ایستادیم و مقاومت می‌کردیم.

سردار سلیمانی با تأکید بر اینکه امت اسلامی ایران راه ایستادگی را انتخاب کردند، گفت: زمانی که خبر حمله صدام را به محضر امام راحل (ره) آوردند امام در برنامه تلویزیونی فرمودند که دزدی آمده یک سنگی انداخته و ملت ایران چنان سیلی محکمی بر گوش صدام خواهند نواخت که دیگر نتواند از جایش بلند شود و سیلی ملت زمانی بود که صدام بالای چوبه دار رفت.

وی بابیان اینکه در همان زمان دو تفکر در کشور بود، اظهار کرد: یک تفکر لیبرالی با محوریت بنی‌صدر که مخالف حضور نیروهای مردمی در دفاع مقدس بود با این اصطلاح که جنگ بچه‌بازی نیست و تفکر دیگر این بود که امثال شهید حسن باقری را به‌عنوان یک نخبه‌ی نظامی معجزه انقلاب می‌دانستند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اظهار اینکه در زمان بنی‌صدر هیچ‌یک از عملیات های نظامی موفقیت‌آمیز نبود، تصریح کرد: اولین عملیات موفق در دفاع مقدس «عملیات فرمانده کل قوا خمینی روح خدا» هم‌زمان با شب عزل بنی‌صدر به پیشنهاد سردار رحیم صفوی با همراهی نیروهای اصفهان اتفاق افتاد و این تفکر که نباید از نیروهای مردمی استفاده کرد و جنگ باید کلاسیک باشد از دور خارج شد.

سردار سلیمانی بابیان اینکه با عزل بنی‌صدر تفکر لیبرالی از عرصه دفاع مقدس خارج شد، گفت: عملیات فرمانده کل قوا بدون به‌کارگیری تجهیزات آن‌چنانی، لشکرهای زرهی، نیروی مخصوص و با دست‌خالی انجام شد و سرآغاز ورود تفکر علوی و عاشورایی یعنی تفکر بسیجی به اتاق‌های جنگ بود.

وی با اشاره به فشارهای سنگینی که عراقی‌ها پس از شکست در عملیات بیت‌المقدس وارد می‌آوردند، ‌ یادآور شد: صحنه‌های شگفت‌انگیزی در منطقه شکل گرفت؛ ازجمله این صحنه ها مقاومت جانانه سردار شهید حسین قجه‌ای که افتخارات فراوانی آفرید و در همان‌جا نیز به شهادت رسید، بود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بابیان اینکه این عملیات افتخار مکتب دفاعی انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: در یک مصاف ۲۳ روزه، عملیات بسیار فوق‌العاده ای صورت گرفت؛ ۱۹ هزار اسیر، ده‌ها هزار تلفات از دشمن و تجهیزات غنیمتی و حدود شش کیلومترمربع از خاک میهن اشغال‌شده از دشمن گرفته شد.

سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: نقش ویژه فرماندهان استان اصفهان ازجمله شهیدان خرازی، کاظمی، شهبازی و همت در فتح خرمشهر که نماد مقاومت ملت ایران در مقابل متجاوز محسوب می‌شود را نمی‌توان از یاد برد؛ ما اگر تاریخ چند هزارساله کشور را ورق بزنیم چنین روزی را پیدا نمی‌کنیم.

وی تأکید کرد: چنین حادثه‌ای در سایه انقلاب اسلامی و با مدیریت الهی ولایت‌فقیه به‌دست‌آمده و این‌که ما یوم‌اللهی مانند سوم خرداد داریم، موضوع ساده‌ای نیست؛ ما باید حق آن را درست ادا کنیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان بابیان اینکه دستاوردهای این عملیات ازلحاظ بین‌المللی و داخلی بسیار وسیع بود، گفت: ما معتقد هستیم همه پیروزی‌های دفاع مقدس نصرت الهی بوده و این نصرت الهی شامل اراده‌های پولادین برآمده از روحیه‌های معنوی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.