۲ نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای روز پنجشنبه به وزیر خارجه این کشور مدعی شده‌اند ایران در تلاش برای ایجاد یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز سوریه با فلسطین اشغالی است.

ایران در تلاش برای ایجاد پایگاه نظامی در نزدیکی مرز سوریه با فلسطین اشغالی است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  دو نماینده کنگره آمریکا در نامه‌ای روز پنجشنبه به وزیر خارجه این کشور مدعی شده‌اند ایران در تلاش برای ایجاد یک پایگاه نظامی در نزدیکی مرز سوریه با فلسطین اشغالی است.  

«پیتر روسکام»، عضو جمهوری‌خواه و «تد داچ»، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه به «رکس تیلرسون» مدعی شده‌اند: «پایگاه نظامی دائمی ایران در سوریه، احتمالاً در مرز با اسرائیل یا اردن، توان عملیاتی ایران برای وارد آوردن خسارت‌های جدی به دو متحد نزدیک ما در منطقه را افزایش می‌دهد.»

به گزارش واشنگتن‌اگزماینر، این دو قانونگذار آمریکایی در بخش دیگری از این نامه مدعی شده‌اند ایران فعالانه در حال تلاش برای ایجاد یک پایگاه نظامی دائمی در سوریه است.  

آنها نوشته‌اند: «جمهوری اسلامی (ایران) به دنبال مستحکم کردن دسترسی‌اش به دریای مدیترانه از طریق ایجاد یک شهر بندری دائمی و احداث پایگاه‌های نظامی متعدد در سراسر سوریه است.»

این دو قانونگذار آمریکایی از رکس تیلرسون خواسته‌اند با وضع محدودیت‌هایی علیه صنایع هوانوردی غیرنظامی ایران موقعیت این کشور در سوریه را تضعیف کند.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.