تبریز- امام جمعه تبریز از مرخصی خود از جمع مردم تبریز و واگذاری این مسئولیت به شخص دیگری خبر داد و ابراز داشت: بنده بارها از مقام معظم رهبری تقاضا کردم که بنده را از این مسئولیت کنار گذارند، خوشبختانه مقام معظم رهبری بعد از چندی این تقاضا را قبول کردند و با توجه به تاکید پزشکان، باید نماز را روی صندلی بخوانم.

مسئولان برای معیشت مردم اقدام عملی انجام دهند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، اطهار داشت: اگر تا به امروز نتوانستیم به حالت خوب ماه مبارک دست یابیم، سعی کنیم در ساعات آخر ماه شعبان، این حال را برای خود کسب نماییم.

وی افزود: پیامبر اکرم فرمودند که اگر مردم اهمیت ماه مبارک رمضان را می‌دانستند، آرزو می‌کردند که همه سال رمضان بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید به توفیق درک ماه رمضان، خاطرنشان ساخت: امیدواریم خداوند این ماه را آخرین ماه رمضان برای ما قرار نداده و توفیق بهترین عبادات را در این دنیا به ما عطا کند.

وی ادامه داد: ازجمله اعمال عبادات شبانه و قرائت قرآن است که انسان را می‌تواند به بالاترین سطح ایمان برساند.

آیت الله شبستری در خطبه دوم خود با اشاره به پرهیزکاری مسلمانان، تصریح کرد: با توجه به پرهیزکاری مسلمانان در خداوند در قرآن کریم فرمودند که هرجا که درخت پرهیزکاری کاشت شود، درخت خیانت را خواهد خشکاند.

وی یادآور شد: حضور پر شور مردم تبریز در ۲۹ اردیبهشت در پای صندوق‌های رای بار دیگر همیشه در صحنه بودن مردم تبریز را نشان داد.

امام جمعه تبریز با آرزوی موفقیت برای دولت دوازدهم، اعلام کرد: امیدواریم مسئولین برای ایرانی آباد و سالم و اقتصادی بهتر قدم برداشته و بتوانند وضعیت اقتصاد مردم را بهبود بخشند؛ معضل بیکاری را رفع نمایند و بیشتر به فقرا رسیدگی کنند.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در انتخابات، اذعان داشت: نقش صدا و سیما تبریز بسیار مسجل بود و تمامی خبرگزاری‌هایی که در این صحنه به صورت مثبت قدم برمی‌دارند، در انتخابات ایفای نقش کردند. 

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اهمیت تعیین صلاحیت کاندیداهای شورا، خاطرنشان کرد: نباید صلاحیت نمایندگان فله‌ای باشد چراکه مردم به آنها اعتماد می‌کنند.

وی در مورد جنایات عربستان در مورد بحرین، افزود: ما نمازگزاران به همراه مردم کشور، دولت آمریکا و عربستان را در مورد دستگیری شیخ عیسی قاسم متهم می‌کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری در همین رابطه افزود: این حرکت ناپسند بعد از هماهنگی آمریکا علیه ایران انجام گرفت و طرح مقابله با کشور سوریه از سوی این دو کشور صورت گرفت.

آیت الله مجتهد شبستری ضمن در خواست از سازمان‌های بین المللی، عنوان کرد: امیدواریم هرچه سریعتر سازمان های بین المللی اقدامی تاثیرگذار در مورد شیخ عیسی قاسم و آزادی ایشان اقدام کند.

وی از مرخصی خود از جمع مردم تبریز و واگذاری این مسئولیت به شخص دیگری خبر داد و ابراز داشت: بنده بارها از مقام معظم رهبری تقاضا کردم که بنده را از این مسئولیت کنار گذارند، خوشبختانه مقام معظم رهبری بعد از چندی این تقاضا را قبول کردند و با توجه به تاکید دکتران، باید نماز را روی صندلی بخوانم.

آیت‌الله شبستری خاطرنشان کرد: بنده ابتدا برای سه ماه قرار بود نماینده موقت مقام معظم رهبری باشم که بعد از اتمام این سه ماه، با اسرار خانواده شهدا و اکثریت مردم تبریز و سپاه، این سه ماه تبدیل به ۲۲ سال شد.

وی افزود: بعد بنده یکی از ذریه هاشمی در این شهر نماینده ولی فقیه خواهد بود که ایشان حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم هستند؛ امیدوارم بعد از بنده نیز ایشان از حمایت شما برخورد باشند و از شما می‌خواهم بنده را در طول این مدت حلال کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.