قزوین - خطیب جمعه قزوین عنوان داشت: در انتخابات شاهد تخلفاتی مانند نبود تعرفه و صندوق برای أخذ رأی از مردم بودیم که آزاردهنده بود،وحضور ۷۳ درصد مردم درانتخابات قابل تحسین است اما اگر این انتخابات به شیوه بهتری مدیریت می‌شد مشارکت مردم از ۴۱ میلیون نفر نیز افزایش می‌یافت.

حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات قابل تحسین است/ تخلفات انتخابات آزاردهنده بود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین،، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر قزوین در مسجد النی این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: روزه مقام والایی دارد که هر کس نمی‌تواند به آن دست یابد مگر آنکه شخص به مرحله ایمان نائل آمده باشد.

وی افزود: زمانی فردی به مرحله ایمان می‌رسد که خداوند به او عنایت می‌کند و موجب می‌شود درجه تقوای خود را با روزه افزایش دهد به همین دلیل است که مردم باید در ماه مبارک رمضان از برکات این ماه بهترین بهره را ببرند.

امام جمعه شهر قزوین ادامه داد: روزه انسان را دگرگون می‌کند، او را از بدی‌ها، افسردگی، مردگی و زشتی‌ها دور کرده و نشاط و شادابی می‌دهد به طوری که انسان دوباره از نو زندگی خود را آغاز کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره برتری ماه رمضان نسبت به ماه‌های دیگر اضافه کرد: روزها، شب‌ها و ساعات ماه رمضان بهترین است و باید آحاد جامعه از این ماه برای رسیدن به کمال الهی بهره لازم را ببرند.

عابدینی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان دعای مسلمانان مستجاب می‌شود و تمام اعمال آنها مورد قبول خداوند قرار گرفته و هر ذکر، نفس و خواب انسان هم عبادت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه قرآن کریم است، خطاب به نمازگزاران ابراز کرد: این ماه را درک کنید و از آن نتیجه و بهره بگیرید و همواره به فکر فقیران و مستمندان باشید و به آنها کمک کنید تا در نزد خداوند محبوب باشید.

امام جمعه شهر قزوین گفت: مردم در ماه رمضان باید یکدیگر را به تقوای الهی دعوت کرده و کمک کنند تا طوری زندگی کنند که دستورات الهی رعایت شود و براساس رضایت پروردگار حرکت کنند. 

عابدینی به حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا بیان کرد: این حضور قابل تحسین است اما اگر این انتخابات به شیوه بهتری مدیریت می‌شد مشارکت مردم از ۴۱ میلیون نفر نیز افزایش می‌یافت.

وی افزود: در انتخابات شاهد تخلفاتی مانند نبود تعرفه و صندوق برای أخذ رأی از مردم بودیم که آزاردهنده بود.

خطیب جمعه شهر قزوین ادامه داد: بهتر بود دست‌اندرکاران انتخابات وظایف خود را به درستی انجام می‌دادند و رأی مردم که حقالناس است را به درستی  أخذ می‌کردند.

 وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نخستین نفر پیروز انتخابات هستند چرا که با راهنمایی‌ها و تشویق‌های ایشان بود که مردم توانستند حضور حداکثری داشته باشند.

عابدینی افزود: پیروز دوم انتخابات، مردم شریف ایران هستند که به دعوت رهبری لبیک گفته و پای صندوق‌های رأی آمدند؛ تمام کسانی که پای صندوق‌های رأی آمدند اگر برای رضای خداوند گام برداشتند، پیروز این انتخابات هستند.

وی افزود: بازنده انتخابات کسانی هستند که به هر شکلی در آرای مردم تخلف و خیانت کردند و تمام افرادی که حق‌الناس را رعایت  نکردند، بازندگان اصلی انتخابات هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین به فتح خرمشهر و مقاومت  مردم دزفول اشاره کرد و گفت: این فتح جریانی برای پایه‌گذاری مضامین الهی و اهل بیت (ع) و زمینه فراهم شدن ظهور امام زمان (عج) بود که همچنان ادامه دارد.

عابدینی اضافه کرد: در فتح خرمشهر، مبارزه بین ظالم و مظلوم و ایمان و کفر بود که رزمندگان اسلام با توکل به خداوند توانستند پیروز میدان باشند و تحقق این مهم جزء وعده‌های به حق الهی است.

وی با اشاره به شیطنت‌های امریکا و عربستان سعودی در منطقه خاطرنشان کرد: روزی تمام عراق، یمن و بحرین در دست امریکا و عربستان بود و تلاش کردند با مکر و حیله این کشورها را نگه دارند اما مطمئن باشید با مکر و حیله هیچ‌گاه به نتیجه نرسیده نخواهید رسید.

امام جمعه شهر قزوین اذعان کرد: سرکوب مردم بحرین توسط رژیم بحرین و امریکا انجام می‌شود و ۶ نفر را به شهادت می‌رسانند و به منزل آیت‌الله مجاهد شیخ عیسی قاسم یورش می‌برند تا دست از مطالبات به حق بردارد؛ سران امریکا و عربستان سعودی باید بدانند که با مکر و حیله کار به جایی نبرده و همیشه شکست‌ خورده هستند.

عابدینی افزود: امریکا و عربستان سعودی با مکر و حیله حرف از مبارزه با تروریسم می‌زنند که لازم است به انها بگوییم که با این دسیسه‌ها نمی توانند به اهداف شومشان برسند.

وی ادامه داد: اگر امریکا و هر کشوری به خاک ایران نزدیک شود، پای آنها را خواهیم شکست و نشان می‌دهیم چقدر توانمند و قدرتمند هستیم.

امام جمعه شهر قزوین اضافه کرد: برخی‌ افراد می‌گویند اگر به ما رأی ندهید جنگ می‌شود که اینطور نیست چرا که در تاریخ همیشه جنگ بر کشورهای ضعیف مانند عراق بوده است.

عابدینی خاطرنشان کرد: انسان مومن و با صداقت درست زندگی می‌کند و از دروغ، تمسخر و مکر به دور است و اگر فردی چنین نباشد بداند در برابر قدرت خداوند نمی‌تواند کاری انجام بدهد.

وی یادآور شد: هر کسی باید بداند اگر به ستمکاران تکیه کند به نتیجه نخواهد رسید و اگر بر مومنان و خداوند امید داشته باشد،عزتمند خواهد بود.

 خطیب جمعه  قزوین همچنین ازنمازگذاران خواست تا پس ازنمازجمعه همگام با دیگرنمازگذاران سراسرکشور نسبت به اقدامات آل خلیفه دربازداشت آیت الله شیخ عیسی قاسم شرکت کنند وجنایت های این خاندان را محکوم نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.