اصفهان- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به دولت‌مردان کشور هشدار داد که نباید دو جبهه و جناح در کشور تبدیل به بی‌دین و با دین تقسیم شوند و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

نباید دو جناح سیاسی کشور به بی‌دین و با دین تقسیم شوند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: در روز آخر ماه شعبان همگان را به تقوای الهی دعوت می‌کنم و از خداوند می‌خواهیم اگر تاکنون ما را نبخشیده است در این فرصت اندک تا ماه رمضان مورد مغفرت خود قرار دهد.

وی افزود: سنن الهی تبدیل نمی‌شود و دائمی است که یکی از این سنن امتحان است و خداوند همان‌طور که گذشتگان را امتحان کرده است، ما و آیندگان را هم امتحان می‌کند و اساساً هدف از خلقت و مرگ همین است که ببیند کدام بندگان عمل درست را انجام می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: دستورات خداوند خود نوعی امتحان است؛ خود نماز یک امتحان است و زیبا نیست که کاسبان زمان نماز مغازه‌های خود را تعطیل نکنند و نیز در روزهای ماه مبارک رمضان غذاخوری‌ها باز باشد

وی با بیان اینکه برخی‌ها که غصه گردشگران را می‌خوردند نگران خودشان هستند که می‌خواهند روزه‌خواری کنند؛  ادامه داد: گردشگران و توریست‌ها زمانی که بدانند غذاخوری‌ها بسته است برای خود غذا تهیه می‌کنند و بنابراین اجازه دهید که بدانند ما چه فرهنگی داریم.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: برای شهری که همیشه پیشتاز بوده است زیبنده نیست که در جشن پیروزی انتخابات زنان روسری از سرخود بازکن‌اند و هیچ‌کسی هم واکنش نشان ندهد.

طباطبایی نژاد عنوان کرد: امتحانات الهی مرحله‌به‌مرحله سخت‌تر می‌شود و هنر این است که در آخرین مراحل شکست نخورید؛ زمانی که عده‌ای در شهر می‌رقصند و عده‌ای نگاه می‌کنند طبق آیات قرآن جایگاه دو گروه یک جاست، بنابراین نباید نسبت به اتفاقات جامعه بی‌تفاوت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سکوت درجایی که باید صحبت کرد گناه است و همان‌طور که صحبت کردن درجایی که نباید حرف زد گناه است؛ تمامی اتفاقات پیرامون ما امتحان است و ما دائماً در حال امتحان هستیم؛ سخت‌ترین امتحانات هم مربوط به انبیاست و هرچه نزدیک‌تر به انبیا باشد امتحانات سخت‌تر است و بدترین حالت این است که خداوند انسان را رها کند و از او امتحانی نگیرد.

امام‌جمعه اصفهان اذعان کرد: آدم غیر مؤمن مرده است و دیگر نیازی به امتحان ندارد؛ البته خداوند امتحانات زیادی را از بندگانش می‌گیرد و حتی خدا اهل فرعون را بسیار امتحان کرد.

وی مطرح کرد: از حضور پرشکوه مردم در انتخابات تشکر می‌کنم و دشمنان خارجی و بعضاً داخلی بر این باور بودند که با وجود مشکلات اقتصادی مردم پای صندوق نمی‌آیند اما ملت بار دیگر مشت محکمی به دهان دشمنان زد.

طباطبایی‌نژاد عنوان کرد: اگر سستی‌ها نبود شاید مشارکت بیشتر از این هم بود و البته کندی به دلیل وجود چند انتخابات هم بود که اگر شرایط کمی تسهیل می‌شد شاید رکورد حضور در انتخابات شکسته می‌شد.

وی ادامه داد: خیلی‌ها نتوانستند رأی بدهند و بعضاً ۵ ساعت روی پا ایستادند و ایرانیان خارج از کشور بعضاً مسافرت‌های طولانی انجام دادند تا بتوانند مشارکت کنند و همان‌طور که رهبری هم اعلام کردند هرکسی رأی بیاورد، پیروز ملت هستند.

امام‌جمعه اصفهان بیان کرد: همان‌طور که در روز انتخابات گفتم اکنون هم می‌گویم که همه باید دست‌به‌دست هم دهیم و کمک کنیم تا رئیس‌جمهور منتخب بتواند برنامه‌های خود را انجام دهد؛ انتخابات ما در امنیت کامل برگزار شد اما شما می‌بینید هنوز هم در آمریکا پس از ترامپ حواشی وجود دارد اما در ایران اطرافیان کاندیدای مغلوب هیچ صحبتی نکردند.

وی افزود: برخی‌ها فکر نکنند که نظام اجازه می دهد از آزادی‌ها سو استفاده کنند؛ این چراغ سبزها خاموش خواهد شد و این کار خود مردم است و جلوی کسانی که پیروزی را با گناه آلوده می‌کنند می‌ایستند.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: اجازه داده نمی‌شود رقاصه‌ها جشن پیروزی بگیرند و روسری بردارند؛ اگر دولت این کار را نکند مردم خودشان جلوی آن‌ها را خواهند گرفت و عدم ورود مردم تا امروز به دلیل عدم ایجاد تشنج بوده است.

طباطبایی‌نژاد در ادامه به دولت‌مردان کشور هشدار داد که نباید دو جبهه و جناح در کشور تبدیل به بی‌دین و با دین شوند و باید جلوی این اقدامات گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز روز حمایت از زندانیان جرائم غیر عمد است که باید مراقب بود در ماه مبارک رمضان خانواده این افراد رها نشوند؛ بهترین زندگی را فردی دارد که کنار معاش او افراد دیگر نیز ارتزاق شوند اما بعضاً دیده می‌شود که در یک خانواده، خانواده دیگر مشکل دارد و دیگران از او غافل هستند؛ بنابراین باید مراقب همسایه‌ها باشیم.

امام‌جمعه اصفهان با بیان اینکه آمدن ترامپ به منطقه و حضور در عربستان و اسرائیل معنا دارد؛ گفت: آمریکایی‌ها همیشه دنبال ضربه زدن به اسلام بوده و هستند اما اگر مردم متحد باشند هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

در پایان نماز جمعه امروز، مردم ولایتمدار اصفهان با راهپیمایی اقدامات حکومت بحرین و تعرض به شیخ عیسی قاسم راهپیمایی را محکوم نموده و با سر دادن شعارهای استکبارستیزانه نفرت و انزجار خود را از اقدامات ضد حقوق بشری اعلام کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.