امام جمعه قم گفت: گفتن این جمله که ما بر خشونت و جنگ طلب ها پیروز شدیم نادرست است، چرا شعور ملت را به باد استهزا می گیرید، چرا کسانی که به شما رأی ندادند را خشونت طلب معرفی می کنید؟

فرمایشات رهبری درباره سند ۲۰۳۰ باید فصل الخطاب باشد/ یکی از آثار نکبت بار سفر ترامپ به منطقه دامن شیعیان بحرین را گرفت

   به گزارش «قدس آنلاین»،  آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به پایان ماه شعبان گفت: باید آماده ورود به روزهای پربرکت ماه مبارک رمضان باشیم، از آیت الله میرزا جواد ملکی نقل شده که آخر ماه شعبان یکی از اوقات مهم برای انسان سالک الی الله است.

وی روزفتح خرمشهر و دزفول مقاوم را از روزهای بسیار مهم در تاریخ دفاع مقدس دانست و افزود: روز سوم خرداد به اندازه ای مهم است که می توانیم تاریخ جنگ را با فتح خرمشهر به دو قسمت تقسیم کنیم، صدام به کمک سران جهان کفر و مرتجعین منطقه با اشغال خرمشهر دو هدف فتح تهران و جداسازی خوزستان از ایران را مدنظر داشت.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: هنگامی که رزمندگان قهرمان ایران در عملیات بیت المقدس خرمشهر را از اشغال بعثی ها خارج کردند اهداف صدام و اربابانش به باد رفت، فتح خرمشهر نه تنها در تاریخ جمهوری اسلامی بلکه در طول ۲۰۰ سال جنگ های تحمیل شده به ایران نقطه عطفی بود.

وی ادامه داد: جداسازی خوزستان از ایران از آرزوهای دیرینه استعمارگران به ویژه روباه پیر انگلستان بود، انگلستان ۱۵۰ سال پیش با کمک برخی مزدوران سعی داشت خوزستان را به بهانه استقلال از ایران جدا کند، در زمان ما هم در ابتدای جنگ تحمیلی افراد خائنی بودند که بهانه این که زمین می دهیم و زمان می گیریم در راستای خواسته دشمن حرکت می کردند اما مردم مقاوم دزفول این اجازه را ندادند.

آیت الله سعیدی با تأکید بر گرامیداشت این روز فتح خرمشهر و دزفول ابراز داشت: گرامیداشت این روزها از آن جهت اهمیت دارد که همه بدانند در طول ۲۰۰ سال گذشته  آنچه را که از دست دادیم در ضمن مذاکره، لبخند و اعتماد به دشمن بوده است و آنچه را که به دست آوردیم در پی اطاعت از فقهای بزرگی همچون میرزای شیرازی، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای بوده است.

وی عنوان کرد: باید مراقب باشیم، امروز باز هم دشمن با همان هدف های شوم و با ترفندهای جدید در آرزوی تحقق اهداف و خواسته های خود است، ملت ما با اطاعت از رهبر معظم انقلاب، حفظ و حراست از نیروهای مسلح و سپاه قهرمان و مقاومت در برابر مستکبران بار دیگر آرزوهای دشمنان را بر باد خواهد داد.

امام جمعه قم با اشاره به انتخابات اخیر به منتخابان ملت در انتخابات های ریاست جمهوری و شوراها تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم که این افراد به وعده های خود عمل کرده و دین خود را به ملت فداکار و وفادار ادا کنند.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب پیروز اصلی انتخابات را مردم دانستند و ما مردم به رهبر عزیزمان عرض می کنیم که پیروزی انتخابات را مدیون شما رهبر حکیم و فرزانه هستیم، خواست رهبر انقلاب این بود که مردم حضور حداکثری در انتخابات داشته باشند و مردم بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب با درصدی بالا و با کمال وقار و متانت و امنیت در صحنه حضور پیدا کردند.

آیت الله سعیدی گفت: برخی حوادث جزئی و کلی سبب رنجش خاطر مردم شد، در طول مناظرات قواعد و ضوابط خاص خود رعایت نشده و مباحثی از این تریبون مطرح شد که دشمنان از آن سوء استفاده کردند، این افراد شخصیت هایی بودند که نظام آن ها را تأیید کرده بود و نباید چنین مسائلی در مناظرات مطرح می شد.

وی افزود: هدف از مناظرات این بود که طرح ها و راهکارهای خود را بیان کنند اما گاهی قطار مناظرات از ریل اصلی خود خارج می شد، ضمن تشکر از رسانه ملی پیشنهاد می کنیم که برای چنین مناظرات مهمی یک مدیر جلسه هم وجود داشته باشد تا اجازه ندهد کاندیداها از مسیر اصلی خارج شوند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان این که افراد نباید شعور مردم را تحقیر کنند، اظهار داشت: گفتن این جمله که ما بر خشونت و جنگ طلب ها پیروز شدیم نادرست است، این همه رأی یک طرف قضیه بود، چرا شعور ملت را به باد استهزا می گیرید، با متانت و وقار صحبت کنید.

وی ادامه داد: چرا کسانی که به شما رأی ندادند را خشونت طلب معرفی می کنید؟ همچنین اهل ابتذال معرفی کردن کسانی که به کاندیدای دیگر رأی دادند هم نادرست است، هیچکدام از این سخنان پذیرفته شده نیست و مردم ما اینگونه اهانت ها را تحمل نخواهند کرد؛ امیدواریم که همه با هم برای ساختن ایران متحد شوند، مردم وفادار را باید با برنامه ها دلگرم و دشمنان را مأیوس کرد.

امام جمعه قم با اشاره به امضای سند ۲۰۳۰ از سوی دولت ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب درباره سند ۲۰۳۰ فرمایشاتی فرمودند که باید فصل الخطاب باشد، مراجع تقلید هم نکاتی در این زمینه بیان کردند، باید به مطالب بدون این که به مردم و طلاب برچسب بزنند جواب منطقی دهند تا از این مرحله عبور کنیم، ان شاءالله ملت از فتنه استعمارگران فکری و فرهنگی در امان بماند.

وی با اشاره به آثار شوم حضور رییس جمهور آمریکا در منطقه عنوان کرد: دوره گردی رییس جمهور آمریکا در منطقه با سه هدف ایران هراسی، پرکردن جیب خود و خالی کردن جیب عربستان و تقویت و حمایت از رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: یکی از آثار نکبت بار سفر ترامپ به منطقه دامن شیعیان مظلوم بحرین را گرفت و مأموران  آل خلیفه با همکاری آل سعود به مردم و منزل شیخ عیسی قاسم حمله کردند، شیخ عیسی قاسم با همراهی مردم بحرین چند سال است که برای حق ابتدایی خود یعنی دخالت در تعیین سرنوشت خود تلاش می کنند، مشابه همین عمل ناجوانمردانه را سعودی ها در شهر العوامیه علیه شیعیان حجاز انجام دادند، بر اساس وعده الهی اطمینان داریم که مردم مقاوم به پیروی خواهند رسید.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.