ایلام- امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه دیپلماسی سکوت و لبخند باید در برابر اظهارات ترامپ و پادشاه فرسوده آل سعود تهاجمی و در طراز انقلاب اسلامی باشد، گفت: دستگاه دیپلماسی باید به یاوه‌گویی رئیس جمهور آمریکا قاطعانه پاسخ دهد.

دستگاه دیپلماسی به یاوه‌گویی رئیس جمهور آمریکا قاطعانه پاسخ دهد/ حمله آل خلیفه به بیت مرجع شیعیان بحرین رهاورد سفر ترامپ به ریاض است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در آخرین خطبه نماز جمعه ماه شعبان در ایلام اظهار داشت: اظهارات جنگ‌طلبانه و گستاخانه رئیس جمهور آمریکا در ریاض دلیل روشنی بر دشمنی عمیق رژیم آمریکا با ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: ادبیات زشت ترامپ پس از برگزاری باشکوه و حماسی انتخابات ریاست جمهوری حاکی از ناتوانی و ناکامی آمریکا و متحدان غربی و عربی در منزوی کردن نظام جمهوری اسلامی است، علاوه بر این اذعان بیش از 50 کشور جهان بر قدرت فزاینده و مهارنشدنی انقلاب و نظام اسلامی مایه افتخار و نشان از اقتدار و عزت ملت و رهبری ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: دیپلماسی سکوت و لبخند باید در برابر اظهارات ترامپ و پادشاه کهنسال و فرسوده رژیم فاسد آل سعود تهاجمی و در طراز انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: هدف از سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه و شرکت در کنفرانس سران دیکتاتور و مزدور کشورهای عربی تشکیل ناتوی عربی غربی و صهیونیستی برای مقابله با ملت ایران است و موضع‌گیری رژیم آمریکا و حاکم فاسد سعودی حاکی از این واقعیت است که سایه جنگ علیه ایران گسترش پیدا کرده و ادعای این که مذاکرات هسته‌ای و برجام سایه جنگ را از فضای ایران دور کرده تحلیلی غلط و خلاف واقع است.

لطفی تصریح کرد: صدای طبل جنگ یک روز پس از پیروزی روحانی حاکی از این است ادبیات جنگ و سایه تهاجم نظامی گسترش پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام حضور حماسی و غرورآفرین و بی‌نظیر ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری را خنثی کننده توطئه دشمن و عامل ثبات سیاسی کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: پیام این حضور، وحدت، همبستگی، اتحاد و انسجام و مقابله با فشارها و تهدیدهای دشمنان است، ضمن تبریک به ملت ایران عموما مردم شهیدپرور استان ایلام خصوصا و آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب امید است دولت آینده به وعده‌های خود عمل کند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: ایجاد رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار مملکت، خروج اقتصاد از رکود، تحقق وعده‌های زمین مانده در چهار سال دوم و ... به عنوان مهمترین کار محسوب شود، قطعا شعار دادن و برپایی همایش‌های پرهزینه و تشریفاتی هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

لطفی با اشاره به فتح خرمشهر تصریح کرد: خرمشهر سمبل مقاومت است، خرمشهر برای ملت ایران تنها یک شهر نیست بلکه تاریخ گویای پایداری ایثار مقاومت و جاودانگی انقلاب است، فتح خرمشهر در تاریخ جنگ ایران و عراق از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، آزادسازی خرمشهر فتح خون و حماسه است.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: آزادسازی خرمشهر نماد مقاومت‌ها، شهادت‌ها و فداکاری‌های جانانه ملت قهرمان ایران است، بی‌تردید فتح خرمشهر از دو جهت بسیار حائز اهمیت است، نخست این که با این پیروزی بزرگ نیروهای رزمنده با حملات کوبنده خود مرحله به مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به ارمغان می‌آورند، دوم این که این پیروزی باعث شد که آمریکا و سایر قدرت‌های استعماری حساب کار خود را بکنند و از موضع و تهاجمی و حمله به موضع دفاع بیفتند.

وی ادامه داد: بنابراین پس از فتح خرمشهر شکست ناپذیری انقلاب اسلامی را باور کردند، علاوه بر این ترس و وحشت سقوط صدام وجودشان را فرا گرفت، بزرگترین دستاورد فتح خرمشهر اعتماد به نفس مسوولان نظام و ایفای نقش در اتخاذ مواضع قوی و منطقی در برابر دشمنان بود.

* مردم انقلابی بحرین بساط ظلم و ستم آل خلیفه را جمع می‌کنند

امام جمعه ایلام به حمله وحشیانه دژخیمان رژیم فاسد آل خلیفه به بیت مرجع تقلید و رهبر انقلاب شیعیان بحرین اشاره کرد و افزود: این اقدام رهاورد سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض و با چراغ سبز رژیم کودک کش آل سعود است.

وی ادامه داد: ملت مظلوم و بی‌دفاع و انقلابی بحرین با رهبری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم علیه حاکم فاسد و دیکتاتور و خون آشام آل خلیفه قیام کردند و برای احقاق حقوق پایمال شده و برای پایان دادن به ظلم و ستم و بی‌عدالتی که سال‌هاست توسط خانواده آل خلیفه و یک اقلیت بر اکثریت می‌شود،‌ جمعیت بحرین صدها شهید و جانباز تقدیم انقلاب اسلامی خود کرده‌اند.

لطفی تصریح کرد: بدون تردید این سنت لاتغییر خداوند است که پیروزی از آن صالحان و مجاهدان است، قطعا مردم انقلابی بحرین در آینده نه چندان دور بساط ظلم و ستم آل خلیفه را جمع و طومار عمر ننگین و سیاه آنها را خواهند پیچید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.