"رژیم آل خلیفه پس از سلب تابعیت از آیت الله قاسم می کوشد تا ایشان را به خارج از کشور و در صورت امکان به نجف اشرف تبعید کند، ولی با مخالفت دولت عراق مواجه شد؛ که باید از موضع دکتر "حیدر العبادی" –نخست وزیر عراق- در رد این درخواست، که موضعی به جا و هوشمندانه است تشکر کرد.

مردم عراق هرگز حاضر نخواهند شد کشورشان به تبعید گاه آیت الله عیسی قاسم تبدیل شود/ محاکمه  آیت الله قاسم از سوی آل خلیفه، یک اقدام صرفا فرقه گرایانه است

اختصاصی قدس آنلاین- شیخ حسن التریکی مدیر شورای فرهنگی و رسانه اسلامی بحرین در انگلیس، ضمن اشاره  به مخالفت دولت عراق با درخواست رژیم آل خلیفه برای تبعید آیت الله "عیسی قاسم" به نجف اشرف، این اقدام را تصمیمی هوشمندانه و به جا دانسته و خاطرنشان کرد: حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل آیت الله شیخ "عیسی قاسم" در منطقه "الدراز"، با حمایت برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی به منظور ایجاد تنش صورت می گیرد؛ جنایتی که اخیرا در بحرین رخ داده است جنایتی بزرگ و تعرض به دین، مذهب و وحدت ملی بحرین است. "


 التریکی در گفت و گوی اختصاصی با "قدس آنلاین" تصریح کرد: آیت الله "عیسی قاسم" شخصیت اسلامی بزرگی است که در جهان اسلام حضور نافذی دارد. تعرض رژیم آل خلیفه به ایشان و محاکمه وی، یک اقدام فرقه گرایانه و مذهبی صرف است. "


مدیر شورای فرهنگی و رسانه اسلامی بحرین درخصوص رد درخواست رژیم آل خلیفه برای تبعید آیت الله "عیسی قاسم" به نجف اشرف از سوی دولت عراق تأکید کرد: "رژیم آل خلیفه پس از سلب تابعیت از آیت الله قاسم می کوشد تا ایشان را به خارج از کشور و در صورت امکان به نجف اشرف تبعید کند، ولی با مخالفت دولت عراق مواجه شد؛ که باید از موضع دکتر "حیدر العبادی" –نخست وزیر عراق- در رد این درخواست، که موضعی به جا و هوشمندانه است تشکر کرد. اگر آیت الله عیسی قاسم خود قصد سفر و زیارت نجف اشرف را داشت، قطعا دولت و مردم عراق از ایشان استقبال می کردند، ولی هرگز حاضر نیستند که عراق تبعیدگاهی برای ایشان باشد. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.