بیرجند- دبیر ستاد نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک ۱۵ هزار و ۵۰۰ کلاس‌اولی در مدارس استان ثبت‌نام کنند.

ثبت نام ۱۵ هزار کلاس اولی در خراسان‌جنوبی پیش بینی می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ‌ محمدرضا ضیایی با بیان اینکه این تعداد دانش‌آموز در ۱۲۰۰ مدرسه ثبت‌نام می‌شوند، اظهار کرد: سال گذشته، نزدیک به ۱۵ هزار و ۵۰۰ کلاس اولی در استان داشتیم.

وی افزود: بیش از ۱۲۰۰ مدرسه عادی و ۳۷ مدرسه استثنایی در خراسان‌جنوبی برای سال تحصیلی آینده فعالیت خواهند داشت.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی بیان کرد: ثبت‌نام در مدارس شاهد از اول خردادماه آغاز شده و تا ۱۵ خردادماه و از طریق سامانه سجا به نشانی www.saja.medu.ir انجام می‌گیرد.

ضیایی با بیان اینکه والدین هرچه زودتر برای ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها اقدام کنند، ادامه داد: ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها در سایر مدارس، از اول خرداد آغاز شده و تا پایان تیرماه امسال ادامه دارد اما بعد از این تاریخ نیز ثبت‌نام انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امسال ۱۴ پایگاه سنجش برای دانش‌آموزان کلاس اول در خراسان‌جنوبی در نظر گرفته شده است، افزود: این پایگاه‌ها در تمامی شهرستان‌های استان وجود دارد که به غیر از بیرجند و قائن که ۲ پایگاه سنجش در آن‌ها وجود دارد در بقیه شهرستان‌ها، هرکدام یک پایگاه وجود دارد.

دبیر ستاد نظارت بر ثبت نام دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شهرستان‌های بشرویه، خوسف، درمیان، دستگردان، زیرکوه، سرایان، سربیشه، طبس، فردوس و نهبندان هر کدام، یک پایگاه سنجش فعالیت خواهد داشت.

ضیایی با بیان اینکه هزینه پایگاه سنجش برای هر دانش‌آموز، مبلغ ۲۰ هزار تومان است،   تصریح کرد: والدین برای ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها ابتدا به مدارس مراجعه کنند و پس از ثبت‌نام اولیه در مدارس و دریافت معرفی‌نامه به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند.

وی یادآور شد: از والدین هزینه کتاب برای پایه اول ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان دریافت و برای بیمه دانش‌آموز نیز مبلغ ۷ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.