خرم آباد- ‌معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان از اجرای روز مزرعه در استان خبر داد.

روز مزرعه در لرستان/ امنیت غذایی از مهم‌ترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، ‌دکتر طهماسب حسین‌پور در این باره اظهار کرد: امنیت غذایی از مهم‌ترین اهداف سازمان جهاد کشاورزی است که به تبع آن مرکز تحقیقات کشاورزی برنامه‌های خود را در این راستا تنظیم می‌کند.

وی اضافه کرد: تحقیقات و پروژه‌های این مرکز عمدتاً با هدف کاهش فقر از طریق امنیت غذایی است که با اصلاح گونه‌های گیاهی و جانوری و معرفی ارقام با عملکرد بالا و مقاوم به تنش‌ها این مهم تحقق می‎یابد.
حسین‌پور خاطرنشان کرد: در همین راستا با مؤسسه ایکاردا که در راستای افزایش امنیت غذایی و کاهش فقر با مشارکت مردم و حفظ محیط زیست فعالیت دارد پروژه مشترکی را در استان پیگیری می‌کنیم که در سه شهرستان دلفان، خرم‌آباد(ازنا گریت) و کوهدشت در حال انجام است.
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی لرستان گفت: طی روز گذشته با حضور کشاورزان و بهره‌برداران استان «روز مزرعه» برگزار شد و این افراد از طرح‌های تحقیقاتی و پروژه‌های در دست اجرا بازدید کردند.
وی افزود: همچنین مزارع توسط نماینده مؤسسه ایکاردا مورد بازدید قرار گرفتند و وضعیت آنها بررسی شد.
حسین‌پور تصریح کرد: کشاورزان با مقایسه ارقام گندم، جو و نخود، رقم مناسب کشت منطقه موردنظر خود را انتخاب و از طرح‌های کشاورزی حفاظتی و تراکم بذر بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.