زاهدان- مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان توجه جوانان به مشاغل خانگی را مورد تأکید قرار داد و گفت: حوزه مشاغل خانگی از جمله ظرفیت های بالقوه استان است که نیاز به معرفی دارد.

مشاغل خانگی ظرفیت بالقوه اشتغال در سیستان و بلوچستان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رضا اصلی شهرکی افزود: باید ظرفیت های موجود در حوزه مشاغل خانگی و هدایت آن به سمت ایجاد مشاغل پایدار مورد توجه قرارگیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: ظرفیت‌های تولیدی هر منطقه امکانات بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال بویژه در روستاها فراهم کرده است که توجه به این طرح‌ها تحول مهمی در اشتغال ایجاد خواهد کرد.

شهرکی با اشاره به اینکه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال تلقی می شوند، اضافه کرد: کمیته امداد با بررسی‌هایی که پیرامون افراد تحت پوشش خود انجام می‌دهد، استعدادهای مددجویان تحت پوشش را سنجیده و پس از آن با ارائه برنامه‌های آموزشی، به این افراد در راستای امرار معاش یاری‌رسانی می‌کند.

وی تصریح کرد: تسهیلات اشتغال این نهاد در قالب طرح‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی در زمینه‌های مختلف شغلی و افزون بر ۲۰۰ رشته شغلی در شش سرفصل مهم از جمله دامپروری، صنایع دستی، خدمات، شیلات و حمل و نقل به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.