رشت- ‌مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان؛ یگان حفاظت را بازوان حمایتی این اداره کل خواند و افزود: امنیت افزایی در امر گردشگری، حفاظت از ابنیه تاریخی و توسعه صنعت گردشگری را به دنبال دارد.

امنیت افزایی در گردشگری‌، حفاظت از ابنیه تاریخی و توسعه صنعت گردشگری را به دنبال دارد

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، همایش حافظان میراث فرهنگی استان با حضور مدیرکل،معاونین و کارکنان یگان حفاظت این اداره کل و نیز رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان در موزه میراث روستایی گیلان برگزار شد.

در این همایش رضا علیزاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و ۸هزار شهید گلگون کفن استان گیلان،شهدا و ایثارگران را میراث داران واقعی انقلاب اسلامی خواند و گفت:ملت سرافراز ایران اسلامی به حرمت خون پاک این دلیرمردان و حضور حداکثری در انتخابات را به نمایش گذاشتند و در سرنوشت ایران اسلامی نقش آفرینی کردند.

وی حماسه ملی ۲۹اردیبهشت را جلوه تمام نمایی از مردم سالاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و اظهار کرد: ملت شریف ایران در راستای منویات مقام معظم رهبری در انتخابات حاضر شدند و به پشتوانه خدمات مدبرانه و ارزشمند دولت، باری دیگر به روی کار آمدن دولت حاضر رای اعتماد حداکثری دادند.

علیزاده با اشاره به اهمیت پاسداری از داشته‌های بی مانند ایران اسلامی و نیز جایگاه آثار و محوطه های تاریخی در حفظ هویت و اصالت نیاکانمان افزود: مبارزه با متعدیان میراث فرهنگی‏ اقدامی پیچیده و ارزشمند است که غفلت و سهل انگاری در آن تاریخ و فرهنگی یک ملت را هدف قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه گیلان استانی ممتاز در بهره مندی از آثار تاریخی و محوطه های باستانی است،اضافه کرد: کثرث آثار تاریخی و  پهنه گسترده محوطه‌های تاریخی استان صیانت از این میراث ارزشمند را پر اهمیت تر می‌سازد؛ لذا تلاش کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان نقش موثری در حراست ‌از این داشته‌های ارزشمند ایفا می‌کند.

علیزاده، همگرایی در انجام ماموریت‌ها و تداوم در گشت زنی و بازرسی از محوطه و آثار تاریخی را مورد تاکید قرار داد و برخورد جدی با حفاران غیرمجاز و متخلفین این حوزه تاکید کرد.

این مسئول، حفاظت از میراث فرهنگی را وظیفه ای مهم برشمرد و ادامه داد: جمهوری اسلامی به لحاظ پاسداشت از ابنیه تاریخی‌، توجه به جاودانگی آثار کهن و تلاش برای زنده نگاه داشتن آیین‌ها سمبل احترام به تاریخ است‌.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده از سوی کارکنان یگان حفاظت این اداره کل و کیفیت خدمات این حوزه‌، کسب عنوان برتر از سوی یگان حفاظت میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان را مهر تاییدی بر این ادعا دانست‌.

وی، یگان حفاظت را بازوان حمایتی این اداره کل خواند و افزود: امنیت افزایی در امر گردشگری‌، حفاظت از ابنیه تاریخی و توسعه صنعت گردشگری را به دنبال دارد.

این مسئول بر لزوم تقویت قوا و بهره گیری از مشارکت اجتماعی تاکید کرد و با اشاره به اینکه یگان حفاظت این اداره کل نقش مهمی در تأمین امنیت و حفاظت از آثار باستانی و تاریخی این استان دارد، خواستار جدیت بیشتر در وظایف محوله  و تکریم ارباب رجوع شد.

علیزاده، میراث فرهنگی را میراثی برای آیندگان و بخش اعظمی از حقوق شهروندی خواند و اضافه کرد: با وجود این که حفظ میراث فرهنگی رو به ترویج و گسترش است اما این اماکن دچار تهدیدات بسیاری است، لذا باید برای حفظ و نگهداری میراث بشری با رعایت استانداردها به معیار جهانی دست یابیم و حقوق آیندگان را در سایه تعاملات نسل امروز احقاق کنیم‌.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در ادامه گزارش عملکردی از فعالیت‌های انجام شده و ماموریت‌های صورت گرفته در این حوزه این ستاد ارائه کرد.

سرهنگ عباس علی گلپور به تعامل بین کارکنان و ضابطان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان با عوامل انتظامی استان در مقابله با خاطیان اشاره کرد و گفت: به موجب این همکاری شاهد رشد کمی و کیفی خدمات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ‌و نیز برخورد قاطع با  قاچاقچیان اشیاء نفیس تاریخی‌، حفاران غیرمجاز و تخلفات اینچنینی بوده‌ایم که این عملکرد عنوان برتر کشور را به یگان اداره کل گیلان اختصاص داده است‌.

این مسئول به نقش کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان در حراست از داشته‌های ارزشمند  استان اشاره و تصریح کرد: برای اجرای وظایف سازمانی و بهبود خدمات نیازمند همکاری‌های مردمی در کنار عوامل اجرایی این یگان است‌.

سرهنگ علی رمضانی رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز با اشاره به نقش ضابطین یگان حفاظت میراث فرهنگی در حراست از ابنیه و محوطه های تاریخی استان اظهار کرد: این مهم در گیلان بصورت مطلوب تحقق یافته است .

وی؛ تعاملات یگان حفاظت میراث فرهنگی گیلان و پلیس را بسیار اثرگذار خواند بیان کرد: انجام ماموریت‌های مشترک و هم افزایی در جلوگیری از جرایم میراثی با جدیت درحال انجام است‌.

رمضانی بر لزوم حمایت‌های مردمی و مشارکت جویی اجتماعی تاکید کرد و گفت: در سایه ارتباطات جمعی می‌توان نسبت به حفظ و صیانت از میراث فرهنگی استان اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.