«متأسفانه شایعاتی نیز به عمد و از طرف بیگانگان و داخلی ها در جامعه پخش شد و ایشان را یک انسان بسیار تندرو که از جانب جریان تندرو می خواهد بر روی کار بیاید، نشان داد و این مقداری به جایگاه او ضربه زد.

برجام به حد مطلوب نرسید / اقتصاد به آن شکل ممکن رشد نکرد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی باروتی ها، استاد دانشگاه آزاد تاکستان با تبریک برگزاری انتخابات پرشور به ملت ایران و رهبر انقلاب اضافه کرد:
  «هر زمانی که انتخابات در ایران انجام می شود، پیام بسیار مهمی که صادر می گردد جدایی ناپذیر بودن رهبری و ملت است که این پیام به داخل و علی الخصوص خارج ایران مخابره می شود. عده ای در داخل و خارج تلاش می کنند تا میان این دو جزء جدایی ایجاد کنند، در حالی که در انتخابات نشان می دهد این دو جزء در کنار هم و پشت هم با قدرت ایستاده اند؛ یعنی ملت با رهبری و رهبری با ملت است. سیاست مداران داخلی و خارجی نیز می بینند رهبرمان همیشه در سخت ترین شرایط توانسته کشتی انقلاب که گاهی دچار طوفان می شود را به سلامت به سر منزل مقصود برساند».
این استاد دانشگاه، با بیان این که بنده هیچ گاه اعتقادی به تقلب در انتخابات نداشته و ندارم، یادآور شد:
  «در مجموعه ای که انتخابات را برگزار می کنند امکان تقلب در سر صندوق ها به هیچ عنوان وجود ندارد چون ناظران شورای نگهبان، نمایندگان کاندیداها، نمایندگان فرمانداری ها و… وجود دارد و این امکان به هیچ عنوان وجود ندارد، ولی گاهی تخلف دیده می شود ولی آن نه در حد ریاست جمهوری بلکه در حد شورا و نمایندگان مجلس. بنده خودم درگیر این مسائل بوده و بر سر صندوق ها هستم گاهی اتفاق می افتد ولی حتی درباره شوراها هم می توان به ضرس قاطع گفت تأثیرات بسیار کوچکی دارد چه برسد در حد ریاست جمهوری. البته اگر رأی در حد اختلاف کمی از هم باشد این امکان وجود دارد ولی می بینیم در دوره های مختلف اختلاف رأی ها گاهی به قدری زیاد است که فکر نمی کنم این شائبه نزدیک به حقیقت باشد و بتوانیم بگوییم تخلفات انتخاباتی تا حدی بوده که توانسته روی آرا و نظر مردم اثرگذار باشد. همیشه آرا و نظر مردم آن چیزی بوده که از صندوق ها بیرون آمده و شمارش شده است».
 باروتی ها با اشاره به این که دولت آقای روحانی با شعار اعتدال بر روی کار آمد و لیستی که درباره کارها و فعالیت ها داد تا حدودی انجام شد، یادآور شد:
  «خیلی از بخش های آن نیز به دلیل شرایط خارجی، بد عهدی آمریکا و… انجام نشد؛ یعنی برجام به حد مطلوب نرسید، اقتصاد به آن شکل ممکن رشد نکرد و این انتظار مردم بود. شاید هم انتظارات را خود دولت آقای روحانی مقداری بالا برد، انتظارها بر این بود که همه چیز بسیار سریع تغییر کرده و پول های بلوکه شده به کشور باز گردد، سرمایه گذاری خارجی در داخل کشور صورت گیرد ولی مقداری با عهد شکنی کشور آمریکا و حرکت های موذیانه کشورهای اطراف خودمان که در رأس آن ها کشور عربستان است، همراه شد. از سوی دیگر کشورهای اروپایی نیز به سبب شرایط عراق، افغانستان و… امید چندانی به سرمایه گذاری در کشورهای خاورمیانه ندارد به همین دلیل دولت نتوانست به اهداف خود برسد».
کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد:
  «ما در منطقه ای هستیم که جنگ در آن بسیار خرابی به بار آورده و افراد زیادی کشته و بی خانمان شده اند به همین دلیل مردم ما طاقت و توان رویارویی با چنین وضعیتی را ندارند و امیدواریم در چهار سال آینده شاهد این باشیم دولت آقای روحانی به آن چه گفته، قول داده و به عهدی که بسته وفا کند. شاهد شکوفایی ایران باشیم و جوانان در قله های رفیع موفقیت باشند».
 استاد دانشگاه تاکستان با بیان این که آقای رئیسی بسیار دیر پا به میدان گذاشت و مردم شناخت جامع و زیادی از ایشان، اهداف و برنامه هایشان نداشتند، گفت:
  «متأسفانه شایعاتی نیز به عمد و از طرف بیگانگان و داخلی ها در جامعه پخش شد و ایشان را یک انسان بسیار تندرو که از جانب جریان تندرو می خواهد بر روی کار بیاید، نشان داد و این مقداری به جایگاه او ضربه زد. در حالی که بنده چنین اعتقادی ندارم. به عقید بنده اگر ایشان مقداری زودتر وارد عرصه می شد و از نظر سیاسی مردم بیشتر با روحیات و برنامه های ایشان آشنا می شدند شاید مقداری وضعیت دچار تغییر می شد، اکنون نیز به عنوان فردی که در یک بازدهی زمانی کوتاهی وارد سیاست شده و با هجمه بسیار زیادی روبرو شده است، رأی خوب و قابل قبولی آورده است».
باروتی ها در پایان سخنان خود تأکید کرد:
  «مردم ما بسیار نجیب بوده و شایسته بهترین ها هستند، رهبری داریم که واقعا دانا و دانشمند است و امیدواریم این دو جز همیشه در کنار هم باشند و سیاستمدارانمان نیز به جای تخریب و تهییج افکار عمومی به فکر رشد و شکوفایی کشور باشند. این کشور با حضور رهبری با آن عظمت و مردمی با این نگاه، بینش و آگاهی شایسته بهترین ها است. امیدواریم برخی از این سیاستمداران نیز به دامن مردم و ولایت بازگردند».

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.