​ایلام- رئیس مرکز بهداشت استان ایلام گفت: پرخوری در وعده های سحر و افطار موجب ایجاد اختلالات گوارشی در افراد می شود.

پرخوری در وعده های سحر و افطار موجب اختلالات گوارشی می شود

دکتر راضی ناصری فر روز شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه تأمین آب بدن در طول روزهای گرم ماه رمضان حیاتی است، اظهارداشت: روزه داران برای تأمین آب بدن در روزهای طولانی ماه رمضان بهتر است از سبزیجات و میوه های فیبردار در وعده سحری استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه روزه داران از خوردن غذاهای سفت و دیرهضم خودداری کنند، افزود: کسانی هم که باید دارو مصرف کنند حتماً با پزشک خود برای روزه گرفتن و تنظیم زمان مصرف دارو مشورت کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان ایلام با بیان این مطلب که استفاده از پوشش های مناسب و کلاه برای کسانی که مجبور به کارکردن در فضاهای آزاد هستند، لازم است، خاطرنشان ساخت: روزه دارانی که به هر دلیل دچار ضعف می شوند بایستی سریعاً خود را به مراکز درمانی و بهداشتی برسانند.

دکتر راضی ناصری فر به محدودیت انجام ورزش های سنگین توسط ورزشکاران اشاره و تصریح کرد: ورزش کردن در این ماه هیچ ممنوعیتی نداشته اما بهتر است ورزشکاران، انجام ورزش های روزانه و یا سنگین خود را به ساعات نزدیک به افطار و یا بعد از آن موکول کنند تا دچار ضعف و مصدومیت ناگهانی نشوند.

وی با توصیه به همه آحاد جامعه برای عدم مصرف شیرینی جات مصنوعی، یادآور شد: مصرف شیرینی جات مصنوعی موجب افزایش قندخون و بیماری دیابت می شود و روزه داران بهتر است از مصرف این مواد غذایی که هم چربی زیادی داشته و هم دارای قند مصنوعی و زیان آور هستند، خودداری کنند و به جای این شیرینی ها از خرما و کشمش که دارای قند طبیعی بوده و سریعاً به مغز و اندام های حیاتی بدن می رسند، استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.