ساری- معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان خبر داد.

تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به طرح‌های بوم‌گردی مازندران پرداخت می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بلاغ، مهران حسنی از پرداخت تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است، به کسانی که در حوزه بوم‌گردی پروانه بهره‌برداری دریافت کرده‌اند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۴ درصدی و بازپرداخت ۵ ساله تسهیلات اعطا می‌شود.

وی اقامتگاه‌های بوم‌گردی را از مهم‌ترین مباحث اشتغال‌زایی برای روستاییان دانست و تاکید کرد: این طرح میزان هزینه گردشگر را کاهش و تعداد آن را در مناطق روستایی افزایش خواهد داد.
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه طرح ساماندهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سال ۹۴ شروع شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ پروانه بوم‌گردی با ۲۰۰ اشتغال مستقیم در مناطق مختلف استان صادر شده است.
حسنی در پایان گفت: در نظر داریم تا پایان سال بیش از ۴۰ پروانه بوم‌گردی صادر کنیم و این ظرفیت را تا ۱۵۰ پروانه ارتقا دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.