ترامپ پیش از پیوستن به جمع سران G۷ عملکرد تجاری آلمان را بسیار بد توصیف کرده و این کشور را تهدید کرد فروش خودروهای آلمانی در آمریکا را ممنوع خواهد کرد.

تشدید تنش‌ها بین گروه G۷ با حضور ترامپ

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از راشاتودی، سران گروه ۷ کشور صنعتی جهان دیروز در شهر سیسیل ایتالیا نشستی را آغاز کردند.

این نخستین نشستی بود که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در آن شرکت کرده و همین امر باعث شده اختلافات و تنش‌ها بر سر موضوعات تجاری بین اعضای این گروه و آمریکا به شدت افزایش یابد.

در حالی این نشست دو روزه آغاز به کار کرد که ترامپ پیش از پیوستن به جمع سران G۷ عملکرد تجاری آلمان را بسیار بد توصیف کرده و این کشور را تهدید کرد فروش خودروهای آلمانی در آمریکا را ممنوع خواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند جدای مذاکرات این کشورها در موضوعات دفاعی و آب و هوایی، شاهد مذاکرات سخت و پر تنش این سران بر سر موضوع تجارت خواهیم بود.

کسری تراز تجاری آمریکا در سال ۲۰۱۶ معادل ۵۰۰ میلیارد دلار بوده است چرا که تراز تجاری این کشور با شرکای بزرگ خود نظیر چین و آلمان منفی بوده و همین امر دولت ترامپ را خشمگین کرده است.

گری کوهن، مشاور کاخ سفید در امور تجارت اعلام کرد ما در این اجلاس به صورت جدی موضوع تجارت را با سران عضو G۷ مطرح کرده و مفاهیم باز بودن و آزادی در تجارت را به آنها خواهیم فهماند.

وی ادامه داد از نظر کاخ سفید باز بودن و آزادی تجاری به این معنی است که اگر شما برای ما موانعی قرار ندهید ما نیز مانعی برای شما ایجاد نخواهیم کرد. اگر شما تعرفه گمرکی اعمال نکنید ما هم برای شما تعرفه گمرکی نمی گذاریم.

کوهن افزود اتحادیه اروپا اقدامات قابل توجهی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای انجام داده است و اگر آمریکا بخواهد به اروپا برسد به اقتصاد خود آسیب خواهد زد.

مشاور اقتصادی کاخ سفید گفت ما هم به هوای پاک، آب تمیز و محیط زیست اعتقاد داریم اما در عین حال به رشد اقتصادی، بازگرداندن چرخه تولید به آمریکا اعتقاد داریم و باید بین آنها تعادل برقرار کنیم.

شرایط اجلاس کنونی G۷ نسبت به سال گذشته بسیار متفاوت شده است چرا که ۴ نفر از سران هفت کشور عضو این گروه شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و ایتالیا به تازگی در انتخابات پیروز شده و برای نخستین بار است که در چنین اجلاسی شرکت می کنند.

فرانسه، آلمان، انگلیس، ایتالیا، آمریکا،  ژاپن و کانادا اعضای گروه G۷ هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.