از سویی دیگر کشورهای عربی نگران سرنگونی رژیم های سرسپرده و دیکتاتوری خود هستند و بزدلی آنان موجب می شود تا امنیت بیشتر خود را از آمریکا طلب کنند. این واقعیت آنها را وا می دارد تا با گسترش سیاست ایران هراسی در منطقه هر روز به تبلیغات گسترده ای علیه ایران بپردازند.

تشکیل ناتوی عربی  و سرسپردگی اعراب خطر بزرگ منطقه

به گزارش قدس آنلاین، سفر "دونالد ترامپ" به عربستان سعودی و رویکرد ضد ایرانی  و ضد محور مقاومت اسلامی نشست ریاض نشان از اوج سرسپردگی کشورهای عربی به آمریکا و رژیم صهیونیستی است. آمریکا و رژیم غاصب که خود از بانیان جنگ افروزیها، اشغالگریها، توسعه طلبی ها و کشتار زنان و کودکان و مسلمانان منطقه بوده و هستند با ژست بشر دوستانه انگشت اتهام  خود را به سوی ایران و محور مقاومت اسلامی گرفته وآنان  را ناقض حقوق  و امنیت مسلمانان، بشریت و منطقه  و حامی تروریسم دانسته و با بیانات مضحک به زعم خود تلاش می کنند  تا با تشکیل اتحاد و ناتوی عربی راهی برای حل مشکلات خود بیابند. همه سردمداران عربی حاضر در آن جلسه با افکار تخدیر شده به سخنان بی وزن ترامپ گوش سپرده و بار دیگر صفحه ای جدید در تاریخ  از ذلت و خواری  برای  خود به ثبت رساندند و مسئولیت خود را در  پاسخگویی به آینده گان سنگین تر کردند و با چشم پوشی همه جنایات صورت گرفته توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی از زمان تشکیل این غده سرطانی تا کنون با گردهم آیی خود در کشور عربستان که خود حامی و مسبب ایجاد افکار و گروهای تکفیری بوده است، مستانه و مدهوش به سخنان ترامپ گوش سپردند و به خیال واهی منتظرند تا ترامپ برایشان امنیت  به ارمغان بیاورد.

زبونی این کشورهای خودفروخته و حاکمان آن آنچنان واضح و آشکار است که ترامپ آنان را مکلف به عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی کرد و علاوه بر آن با ایجاد وگسترش افکار ایران هراسی و اسلام ستیزی در دنیا، آنها را به تشکیل ناتوی عربی در غرب آسیا و خلیج فارس تشویق نمود تا بتواند به مطامع اقتصادی خود در منطقه دست یابد و همچنین هزینه های سنگین مداخلات نظامی و ایجاد پایگاه های نظامی در اقصی نقاط دنیا از جمله منطقه خلیج فارس را با قراردادهای کلان با اعراب بپوشاند.

آمریکا به کشورهای عربی منطقه نیاز دارد و اگر آنها را از دست بدهد، باید منطقه خلیج فارس را ترک و پایگاه های نظامی خود را تعطیل کند و دیگر هیچ جایگاه و پایگاهی در منطقه نداشته باشد. به همین دلیل با فروش سلاحهای خود در منطقه هم به گسترش تروریسم کمک می کند و هم به نیات اقتصادی خود دست می یابد.

کاخ سفید تلاش دارد  به روند عادی سازی روابط کشورهای مرتجع عرب با رژیم صهیونیستی شتاب بخشد و آن را علنی سازد تا امنیت موجودیت این رژیم غاصب تامین و قیام عدالت خواهی مردم مسلمان منطقه سرکوب شود و بدین وسیله بر حاکمیت استعماری خود بر منطقه تداوم دهد و آنان را بیش از گذشته سرسپرده خود کند.

از سویی دیگر کشورهای عربی نگران سرنگونی رژیم های سرسپرده و دیکتاتوری خود هستند و بزدلی آنان موجب می شود تا امنیت بیشتر خود را از آمریکا طلب کنند.   این واقعیت آنها را وا می دارد تا با گسترش سیاست ایران هراسی در منطقه هر روز به تبلیغات گسترده ای علیه ایران بپردازند. واقعیت این است ایران مخل امنیت آنها نیست بلکه وجود رژیم صهیونیستی اسرائیل است که همه مسلمانان و مردم جهان و کشورهای اسلامی و عربی را تهدید می کند.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین ضمن  محکوم کردن سخنان ضد ایرانی ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی کشورهای عربی در عربستان و نیز حضور در سرزمین  فلسطین اشغالی تاکید دارد که تشکیل ناتوی  جدید عربی، همانند پیمان ناتو، نه تنها هیچ کمکی به حل مشکلات پیچیده خاورمیانه و ایجاد امنیت و صلح  نخواهد کرد بلکه به افزایش تنش های موجود دامن خواهد زد و حل مشکلات منطقه خاورمیانه فقط با تعقل و مشارکت جمعی کشورها ممکن خواهد بود و تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران با تهدیدات خارجی روبرو باشد، مقتدر تر از قبل   به تقویت بنیه دفاعی خود ادامه خواهد داد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین

ریاست جمهوری

۲ خرداد ۱۳۹۶

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.