سبزوار- رئیس شورای شهر سبزوار با بیان اینکه اگرآراء چند صندوق باطل شود دیگر شاهد تخلفات گسترده نخواهیم بود گفت: اگر چاره اساسی برای تخلفات گسترده انتخابات اندیشیده نشود دیگر شاهد ورود افراد برجسته در عرصه انتخابات شورا و مجلس نخواهیم بود.

انتقاد رئیس شورای شهر سبزوار از تخلفات انتخاباتی/رای شوراها بوی ماکارانی و روغن می داد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، کاظم کرامت روز شنبه در دویست و هشتاد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر سبزوار در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین از روند برگزاری انتخابات پنجمین دوره شورای شهر سبزوار به شدت انتقاد کرد.

وی با بیان اینکه انتخابات الکترونیکی باعث کاهش رای دهندگان در سبزوار شد افزود: به نظر بنده برگزاری انتخابات الکترونیکی مشکلات زیادی داشت و به نهاد شورا خیلی ضربه زد.

رئیس شورای شهر سبزوار با بیان اینکه مسئولین شورا را هیچ انگاشتند ادامه داد: هر چه را می خواهند آزمایش کنند برای انتخابات شورا است اگر شورا موش آزمایشگاهی نیست چرا برای رئیس جمهوری انتخابات الکترونیکی اجرا نشد.

کرامت با اشاره به فضای درنظر گرفته شده برای صندوق ها  گفت: در انتخابات الکترونیکی سبزوار رای افراد اصلا مخفی نبود و افرادی که منتظر بودند رای بدهند از رای فرد پشت دستگاه باخبر می شدند.  من معتقدم این نوع برگزاری انتخابات خلوت مردم را شکافت.

منتخب مردم سبزوار در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر سبزوار همچنین اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم اگر اگر انتخابات شوراها در سبزوار مانند دوره های قبلی دستی برگزار می شد قطعا مشارکت مردم بیشتر بود.

رئیس شورای شهر سبزوار در بخش دیگری از گفتگوی خود بر چاره اندیشی مسئولان جهت برخورد با تخلفات گسترده انتخابات تاکید کرد.

کاظم کرامت گفت: در روز برگزاری انتخابات خودم شاهد خرید ۴ رای به مبلغ ۲۰۰ هزار تومان در منطقه دبستان مقداد بودم.

وی با بیان اینکه خیلی از رای های این دوره بوی ماکارانی، روغن و پول می دهد تاکید کرد: حجم تخلفات در این دوره بی سابقه بود و تعداد زیادی هم دستگیر شدند که باید برخورد جدی با آنها شود.

عضو سومین و چهارمین دوره شورای شهر سبزوار همچنین اظهار داشت:  بعضی ها برای حضور در شورای شهر تخلفات بسیاری از جمله تبلیغات به شیوه های مختلف از چند سال قبل، شام و نهار، بن کالا و توزیع اقلام مصرفی را مرتکب شدند که مسئولان مربوطه باید با این موارد برخورد جدی کنند.

کرامت با بیان اینکه باید رسانه ها برای شفاف سازی این مسائل ورود کنند و وظیفه خود را انجام دهند گفت: هر دوره شاهد افزایش تخلفات هستیم مسئولان برگزاری انتخابات باید آراء چند صندوق را باطل اعلام کنند تا متخلفین بدانند حساب و کتابی هم در کار است.

رئیس شورای شهر سبزوار با تاکید بر اینکه اگر با افراد دستگیر شده و متخلف  برخورد جدی صورت نگیرد و چاره ای اساسی برای متخلفین اندیشیده نشود دیگر شاهد ورود افراد برجسته در عرصه انتخابات شورا و مجلس سبزوار نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: به نظر بنده علت رای نیاوردن برخی از افراد برجسته و صاحب نام و اعضاء شورای فعلی در این دوره پاک بودن، احترام به قانون و نخریدن رای بود.

کرامت با ابراز ناراحتی از رای نیاوردن چند تن از اعضاء فعلی شورا که در عضو علی البدل انتخابات شورای پنجم شدند گفت: به منتخبین مردم تبریک می گویم و انتظار می رود که چون دوستان جدید در باره شورا و شهرداری تجربه ندارند باید به خودشان زحمت بیشتری بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.