یزد– معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد گفت : استان یزد با بحران رکود و مشکلات تامین آب مواجه بوده باید بررسی شود چه تعداد از واحدهایی که در سال گذشته تسهیلات رونق تولید گرفته از رکود خارج شده اند و چه میزان اشتغال ایجاد شده است.

استان یزد با بحران رکود و مشکلات تامین آب مواجه است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سیدمحمدرضا سیدحسینی پیش ازظهر شنبه در سومین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: صدور مجوز سرمایه گذاری دراستان طولانی بوده ویک سرمایه گذار شاید برای گرفتن یک مجوز مجبور باشد به  ادارات رفت و آمد داشته باشد و کاهش زمان پاسخگویی به استعلام های مورد نیاز سرمایه گذاران باید در دستور کارادارات قرارگیرد.

وی افزود: بخشی از معطلی سرمایه گذاران ناشی از پاسخ دیرهنگام به استعلام هاست در حالی که به گفته وزرا می توان خیلی از موارد را با هماهنگی وزارتخانه ها حل کرد.
سیدحسینی تصریح کرد: از این پس در صورتی که پاسخگویی به استعلامی در یک دستگاه بیش از یک هفته طول بکشد به مفهوم تأیید تلقی می شود و ادامه مراحل کار از سایر دستگاه ها پیگیری خواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان نیز گفت: ایجاد ۹۵۰هزارشغل نیازمند برنامه ریزی دقیق  ومناسب بوده و توزیع منابع بر اساس آمار درست و دقیق و نگاه فرابخشی مدیران دستگاه ها از دیگر ضرورت های ایجاد اشتغال است.
علی اکبر کلانتر اظهار داشت: به دلیل تعریف نشدن مشوق های لازم ، واحدهایی که اشتغال بالا ایجاد می کنند به جای تشویق، حق بیمه مساوی با واحدهای با اشتغال پایین پرداخت می کنند و این نوعی جریمه برای آنها حساب می شود.
وی افزود: استان یزد با یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت چهارمین استان صنعتی کشور محسوب می شود و ظرفیت های بالایی در زمینه صنایع کاشی و سرامیک ، انرژی خورشیدی ، معدن و میراث فرهنگی و گردشگری برای سرمایه گذاری دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز گفت: بهتر است به جای دادن یارانه به واحدها و سرمایه گذاران، زمان پاسخگویی به استعلام ها و مجوزها و مسیر تامین هزینه های آنها را هموار کنیم.
حمیدرضا نصیری زاده افزود: در عین حال در سال جاری به منظور رصد فعالیت ها و میزان پیشرفت دستگاه ها در طرح های پیشنهادی ، کمیته نظارت تشکیل شده تا مراحل اجرای برنامه ها بررسی شودودر مورد آنها تصمیم گیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.