قزوین- عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: از آنجایی که مهمترین عنصر جامعه مردم هستند پس در نتیجه فرمانداری و استانداری وظیفه دارند در خصوص وضعیت موجود انتخابات پاسخگوی سوالات بی شمار شهروندان برای رفع هر گونه ابهام باشند.

فرمانداری قزوین باید پاسخگوی تخلفات گسترده انتخابات باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از صبح قزوین، تنها چند روز پس از یک انتخابات پرحرف و حدیث و در حالی که صدای اعتراض برخی کاندیداهای نامدار در صحنه رسانه‌ها به گوش می‌رسد و فرمانداری قزوین نیز سکوت اختیار کرده است و تنها مصاحبه ای با ایرنا از سوی فرماندار منتشر می‌شود که صحت انتخابات شورای شهر قزوین را تائید می‌کند بدون اینکه سخنی از تخلفات مطرح باشد. 

فاطمه اشدری عضو سه دوره شورای اسلامی شهر قزوین در این باره گفت: رای مردم حق الناس است، نباید در انتخابات نسبت به حق الناس با تدبیری به دور از وجدان عمل شود.
وی افزود: مردم عزیز خالق این حماسه بزرگ سرنوشت ساز ملت و کشور بودند؛ آیا تمهیدات لازم برای حفظ و صیانت حق الناس(رای مردم) از طرف فرمانداری اتفاق افتاده است؟ 
این عضو شورای شهر ادامه داد: امروز همه مردم می‌خواهند به پاسداشت حماسه الهی، تکلیف این وضعیت پر از ابهام در کمترین زمان روشن و مشخص شود.
عضو سه دوره شورای شهر قزوین تصریح کرد: مسئولین دستگاه اجرایی در فرمانداری به اندازه ای انتخابات الکترونیکی را سهل و آسان و پر امنیت برشمردند، که هیچ دخل و تصرفی در آن امکان پذیر نیست که البته اظهار نظر شفاف مردم از پر حاشیه و پر ابهام بودن این صندوق‌ها حکایت دارد.
این عضو علی البدل شورای پنجم قزوین یادآور شد: پیش از برگزاری انتخابات مدام در جراید محلی مطرح می‌کردند، در اسرع وقت می‌توان نتایج آن را پس از یک ساعت اعلام کرد و برهان مجریان نیز با این نکته که، انتخابات الکترونیکی انتخاباتی آنلاین است و بدون در نظر گرفتن آرای دستی اقدام به اعلام نتایج خواهد شد قابل تامل به نظر می‌رسید. 
اشدری ادامه داده: جالب است که اقای شاهرخی معاونت محترم سیاسی و امنیتی استانداری، این آمار و دیگر آمار شبهه ناک را تکذیب کردند و مطالبی را بیان نمودند که ابهامات موجود را غلیظ تر کرد. 
وی تصریح کرد: از آنجایی که مهمترین عنصر جامعه مردم هستند پس در نتیجه فرمانداری و استانداری وظیفه دارند در خصوص وضعیت موجود انتخابات پاسخگوی سوالات بی شمار شهروندان برای رفع هر گونه ابهام باشند. 
این عضو شورای شهر قزوین گفت: از سویی مهمترین معضل و عیب قانونی روند انتخابات نپذیرفتن نمایندگان نامزدهای انتخاباتی در حوزه‌های اخذ رای است که نتایج انتخابات را غیر قانونی نشان می‌دهد و متاسفانه به علت آمار بالای کاندیداها، این حق قانونی از آنان سلب شده است. 
وی ادامه داد: در صورتی که می‌توانستند با نظرخواهی از کاندیداها یا با ارائه برنامه از هریک از نامزدهای انتخابات لااقل به ازای 10یا 20 صندوق یک نماینده بپذیرند، نه اینکه نامزدهای انتخاباتی را از حق قانونی شان که به تایید سلامت انتخابات می‌انجامید سلب و محروم کنند. 
این کاندیدای انتخابات پنجم شورای شهر قزوین اظهار داشت: متاسفانه براساس مصوبه مجلس که ناشی ازبی تجربگی و بی تدبیری برخی نمایندگان مجلس است، از حضور هیئت شورای نگهبان جلوگیری به عمل آمد.
وی اضافه کرد: با عنایت به نبود نماینده شورای نگهبان و ممانعت از حضور نمایندگان نامزدهای شوراهای شهر و روستا و صرفاً با حضور مطلق نماینده فرماندار و با وجود کاربران بی تجربه احتمال هر نوع مشکلی از پیش می‌رفت. 
این مسئول تصریح کرد: دستگاه‌های الکترونیکی بدون پلمپ و در حالی که دستگاه آماده بهره‌برداری مجدد است؛ به دستور مدیران مناطق و با رعایت سلسله مراتب به نواحی و مناطق و فرمانداری فرستاده می‌‎شود(آنهم صرفاً با پرینت دستگاه بدون صورتجلسه!؟ ) که در نوع خود حیرت آور است. 
وی خاطرنشان کرد: در شرایط پرابهام کنونی ضرورت دارد برای صیانت از حق مردم مسئولین ذیربط اعم از فرمانداری و دادستان محترم به این روند شبهه ناک، مبهم و سوال برانگیز پاسخگو باشند و مسئولیت ناامنی یا بی تدبیری را عهده دار شوند تا تضمین سلامت انتخابات در نزد مردم و نامزدها مسجل شود. 
اشدری بیان کرد: ما به عنوان یک شهروند در کنار مردم از مسئولین تقاضا داریم که در زمینه سالم بودن انتخابات جواب کافی و منطقی داشته باشند، چرا که این حماسه شیرین با بی تدبیری و سهل انگاری برخی مسئولین نباید به حیاط خلوت و محیطی امن برای سودجویان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مبدل شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.