استاندار اصفهان گفت: وزیر کشور چندین بار خواستار بررسی وضعیت چایخانه ها در اصفهان شد اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

دستور وزیر کشور برای بازگشایی قهوه‌خانه‌ها در اصفهان

به گزارش قدس آنلاین، رسول زرگرپور ظهر شنبه در بخش پرسش و پاسخ نشست خبری خود در جمع خبرنگاران در خصوص چند نرخی بودن قیمت نان در اصفهان اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که ۸۰ درصد از نانوایان استان اصفهان به دلیل دریافت آرد دولتی نان را به نرخ دولتی می‌فروشند و ۲۰ درصد دیگر نیز به دلیل عدم دریافت سهمیه آرد دولتی نان را به نرخ آزاد می‌فروشند.

وی با بیان اینکه مدیریت نرخ نان با اتحادیه آرد و نان است، ابراز داشت: این اتحادیه نیز نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت فعالیت دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه چنانچه واحد تولیدی تخلفی در خصوص بهداشت و کیفیت تولیدات داشته باشد پس از چند بار تذکر پلمب خواهد شد، افزود: همچنین به همه فروشندگان نان‌های سرد نیز توصیه شده است که نان‌های استاندارد را به فروش برسانند.

برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان مشکلی برای تامین اقلام نداریم

وی همچنین با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان مشکلی برای تامین اقلام نداریم، اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که دولت وظیفه تنظیم بازار را دارد و تامین اقلام را بر عهده ندارد.

زرگرپور در ادامه در پاسخ به سوالی در  خصوص تامین امنیت شادی‌های پس از برگزاری انتخابات در استان اصفهان نیز ابراز داشت:  با همه مسئولان ستادهای استان اصفهان جلساتی را برگزار کردیم تا در محیط‌های بسته نسبت به برگزاری جشن اقدام کنند و به آنها گفتیم هر گونه تجمعی در خیابان‌ها ممنوع است و خوشبختانه همکاری لازم نیز در این زمینه صورت گرفت.

وی اضافه کرد: تنها اقدام امنیتی صورت گرفته در خصوص انتخابات اردیبهشت امسال برخورد با ضد انقلابیون در روز ۲۶ اردیبهشت ماه بود که در این زمینه نیز چند نفر دستگیر شده‌اند.

استاندار اصفهان در ادامه در خصوص برنامه‌های در دستور کار در سراسر کشور برای جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز و همچنین تامین آب مورد نیاز و جلوگیری از هر گونه برداشت غیر مجاز، ابراز داشت: در این زمینه در قالب طرح کلی باید چاه‌های غیر مجاز پلمب شود، برداشت‌های غیرمجاز کنترل شود و کنتورهای هوشمند نیز برای میزان برداشت آب نصب شود.

وی با بیان اینکه براساس این برنامه ریزی برای هر شهرستان برنامه‌ای در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بر این اساس در استان اصفهان اولویت اول در حریم و بستر رودخانه است که باید همه چاه‌ها پلمب شود و پس از آن در منطقه حوضه آبریز زاینده رود این طرح اجرایی شود.

زرگرپور با بیان اینکه  آب منطقه‌ای در برخورد با حفر چاه‌های غیر مجاز دست به عصا حرکت می‌کند، اضافه کرد: البته در برخی از نقاط مانند دهاقان خود روستاییان به صورت خودجوش چاه‌های غیر مجاز خود را پر می‌کنند.

وی افزود: در مناطق خارج از حوزه آبریز زاینده رود طرح‌ها با سرعت کمتری پیگیری شود اما این برنامه ملی است و باید اجرایی شود.

بازگشایی رودخانه زاینده رود در زمان انتخابات تبلیغاتی نبود

استاندار اصفهان در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص ایجاد برخی از شائبه‌ها در خصوص تبلیغاتی بودن بازگشایی رودخانه زاینده رود، گفت: این موضوع را صد در صد تکذیب می‌کنم چراکه بازگشایی رودخانه زاینده رود به دنبال برنامه‌ریزی دقیق صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: مگر در طول سه سال گذشته آب زاینده رود را بازگشایی نمی‌کردیم؟. باید توجه داشته باشیم که تا قبل از این دولت آب هر یک سال در میان در رودخانه جریان می‌یافت و این در حالی است که در دولت تدبیر و امید کشاورزان هر سال کشاورزی می‌کنند.

زرگرپور با بیان اینکه حق‌آبه کشاورزان در صورتی که به شرب آسیبی نزند همه زمان‌ها پرداخت می‌شود، اضافه کرد: ما در بازگشایی آب رودخانه در این دوره ریسک صد در صدی را داشتیم و خدا کمک کرد و با یک هزار و ۴۰۰ میلیمتر بارش با مشکل کمبود آب روبرو نبودیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص برخی اعتراضات نسبت به انتخابات شورای اسلامی شهر در شهر بهارستان نیز ابراز داشت: انتخابات شورای شهر در ۱۰۷ شهر و برای انتخاب حدود ۵۷۰ عضو انجام شد و مسلما اعتراضاتی را خواهیم داشت.

هیچ موضوعی را در خصوص انتخابات شورای شهر بهارستان رد و یا تائید نمی‌کنم

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه هیچ موضوعی را در خصوص انتخابات شورای شهر بهارستان رد و یا تائید نمی‌کنم، افزود: در این زمینه به معترضان این انتخابات پیشنهاد می‌دهم روند قانونی را برای این امر پیگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه هیات اجرایی و هیات نظارت انتخابات شورای شهر بهارستان را تائید کرده‌اند، ابراز داشت: این انتخابات در وزارت کشور ثبت شده است.

زرگرپور در پاسخ به سوالی در خصوص راه‌اندازی فرمانداری در بخش مهردشت و دهق و علویجه نیز گفت: راه‌اندازی فرمانداری در هر بخش نیازمند تشریفات و ضوابط است و چنانچه پیشنهاداتی در این زمینه ارائه می شود در حوزه سیاسی برر سی می ‌شود و هنوز در خصوص راه‌اندازی فرمانداری در این بخش اقدامی صورت نگرفته است.

وی  در خصوص برنامه دولت برای احیای دائمی رودخانه زاینده رود با توجه به وعده رئیس جمهور در سفر تبلیغاتی انتخابات به اصفهان نیز گفت: باید توجه داشته باشیم که تنها راهکار دائمی روخانه زاینده رود اجرای مصوبه  ۹ ماده‌ای آب در این استان است.

مشکلاتی که ۴۰ سال ایجاد  شده‌اند را نمی‌توان یک شبه حل کرد

استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند مشکلاتی که طی ۳۰ الی ۴۰ سال به وجود آمده‌اند را می‌شود یک شبه حل کرد، افزود: این اشتباه است و هدف ما اجرای  طرح ۹ ماده‌ای آب است که به دنبال آن احیای تالاب گاوخونی را نیز خواهیم داشت.

وی با تاکید بر اینکه مواد مصوبه ۹ ماده‌ای آب با قوت در حال اجرایی شدن است، تصریح کرد: اما به دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌توان در این خصوص صحبت کرد.

زرگرپور در خصوص دستور وزیر کشور برای بازگشایی  قهوه‌خانه‌ها به دنبال بیکاری سه هزار  نفر در اصفهان تصریح کرد: در این خصوص باید یادآور شوم که در خصوص چایخانه‌ها وزیر  کشور چندین بار خواستار بررسی وضعیت این اماکن شده است و از آنجایی که اداره بهداشت شاکی بوده و دستگاه‌ قضایی نیز در این زمینه حکم صادر کرده است هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: معاون سیاسی استانداری اصفهان نیز بارها این موضوع را از دادستان اصفهان پیگیری کرده ولی به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و امیدواریم بتوانیم این موضوع را برطرف کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه آن تعداد از چایخانه دارانی که مجوز ندارند باید مجوزهای لازم را دریافت کنند، ابراز داشت: این موضوع ربطی به شورای تامین استان ندارد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.