دیپلمات سابق آمریکا در ایران یادداشتی تند خواهان ایجاد کمربندی اطراف ایران شد.

با ایجاد کمربند اطراف ایران نباید گذاشت امپراتوری پارسیان احیا شود

به گزارش قدس آنلاین، «جان لیمبرت» از دیپلمات‌های آمریکا در دهه 80 میلادی در ایران در یادداشتی که در وبگاه «لوبلاگ» منتشر شده با اقتباس از سخنان «هنری کیسینجر» وزیر خارجه معروف آمریکا در دهه 70 میلادی، خواهان ایجاد «کمربندی دور ایران» شد.

 لیمبرت در بخشی از این یادداشت با نقل سخنان کیسینجر در گفت‌‌وگو با «رادیو ملی آمریکا» نوشت: او گفت که ایران مشکلی بزرگتر از داعش برای آمریکا است.

کیسینجر گفت که کمربند شیعه از تهران تا بغداد و بیروت ایجاد شده و این امر این امکان را به ایران ‌می‌دهد تا سلطه فارسی تاریخی خود را اینبار با عنوان شیعه احیا کند.

لیمبرت در جای دیگر نوشت: پارسیان در تاریخ تهدیدی برای همسایگانش بودند و موجب سوختن شهر آتن و از بین رفتن چند باره ارتش روم‌ شدند و حتی قدس را نیز اشغال کردند. امروه نیز این کشور  بسیار بیشتر به موقعیت خود در  قرون وسطی شبیه شده و  به زبانی صحبت می‌کند که هیچکس آن را نمی‌‌فهمد.

لیمبرت با پیشنهاد ایجاد کمربند علیه ایران و البته برچسب زنی‌های مختلف به ایران نوشت: بهتر است از ایجاد کمربندی از سنی‌ها، اعراب و ترک‌ها برای منزوی کردن ایران در منطقه صحبت کنیم. سران ایران همواره قادرند امپراتوری فارسی (بر اساس اسلام شیعه و یا چیزی دیگر) که بیش از 1300 سال پیش از بین رفت ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.