یزد -استاندار یزد گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید احترام افراد حفظ شود،و رفع کامل روزه‌خواری علنی، نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

احترام افراد در امر به معروف و نهی از منکر باید حفظ شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی شامگاه شنبه در جلسه دبیران و مسئولان ستادهای امر به معروف و نهی از منکر استان با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ارتباط با بحث روزه‌خواری باید دنبال روش‌هایی باشیم که در وهله اول به جوان احترام گذاشته شود و اگربتوانیم آنها را به نحوی با خود همراه کنیم به خودشان اجازه نمی‌دهند خلاف آنچه که در قانون بیان می‌شود، عمل کنیم. 

وی افزود: فعالیت های حوزه جوانان در زمینه فرهنگی باید بصورت ارشادی باشد و در صورت داشتن حالت بازدارندگی باید موضوع های مرتبط با این قشر دقیق ریشه‌یابی شود و در فعالیت های فرهنگی باید به جوانان احترام گذاشت تا در جذب مشارکت آنان در برنامه های مختلف فرهنگی موفق باشیم .

استاندار با بیان اینکه در فعالیت های فرهنگی باید مطابق نیازهای نسل جوان برنامه ریزی و انجام شود تصریح کرد: در مبارزه با ناهنجاری هایی مانند روزه‌خواری نیز باید روش‌هایی استفاده شود که افراد جامعه به صورت خودجوش برای جلوگیری از این گونه ناهنجاری ها احساس مسوولیت کنند.

میرمحمدی خاطر نشان ساخت: رعایت احترام و استفاده از روش‌های دوستانه و برادرانه تاثیر بسیار بیشتری از رفتارهای زننده در امر به معروف و نهی از منکر دارد، و در صورتی که این چنین مواردی نسبت به بحث روزه‌خواری هم رعایت شود، مطمئنا تاثیر بسیار بیشتری بر جامعه دارد.

استاندار یزد گفت: کلیه رستوران شیفت ایام ماه مبارک رمضان باید پوشش لازم را داشته باشند، همه دست‌اندرکاران به ویژه رسانه‌ها با ید نقش فعالی در فرهنگ‌سازی این موارد  داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.