قزوین- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: عملیات احداث ورودی اصلی شهر قزوین در محل تقاطع بلوار امام خمینی‌(ره‌) و آزادراه تهران-زنجان-رشت در سال جاری آغاز می‌شود.

ورودی اصلی شهر قزوین احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، مسعود حق‌لطفی اظهار داشت: با بررسی‌های انجام شده ورودی اصلی شهر قزوین در محل تقاطع بلوار امام خمینی و کنار گذر آزادراه تهران-رشت-زنجان پیش‌بینی شده که به یاری خدا عملیات اجرای آن در سال جاری آغاز می‌شود.

وی افزود: بلوار امام خمینی‌(‌نوروزیان‌) طولانی‌ترین مسیر شمالی جنوبی قزوین بوده و شهر را به دو نیمه شرقی و غربی تقسیم می‌کند، به نحوی این گذرگاه نقش ستون فقرات شهر را بر عهده دارد که علاوه بر ایفای نقش دسترسی به بیشتر نقاط شهر قزوین، مناسب‌ترین و کوتاه‌ترین مسیر است برای گردشگران و مسافران تا از آثار تاریخی و محلات دیدنی شهر بازدید کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین با توجه به ویژگی‌های عنوان شده، برای تردد در این مسیر باید مدیریت ترافیک به ویژه سیستم حمل و نقل عمومی به شکل مناسب و ویژه‌ای پیش‌بینی و اجرا شود.

حق‌لطفی ادامه داد: در این راستا و بر اساس طرح جامع ترافیک حمل و نقل شهر قزوین چند تقاطع هم سطح در طول این مسیر از آزادراه تا میدان آزادی‌(‌سبزه میدان‌) احداث شده که تمام آن در راستای روان‌سازی جریان ترافیکی در این خط بوده است اما قطع به یقین این کافی نبوده و باید دسترسی و تردد از این مسیر به ویژه برای حمل و نقل عمومی از آزادراه و شمال قزوین تا مرکز و جنوب قزوین که همان ایستگاه راه‌آهن است، تسهیل شود.

این مسؤول گفت: عملیات احداث ورودی اصلی شهر قزوین در محل تقاطع بلوار امام خمینی‌(ره‌) و آزادراه تهران-زنجان-رشت در سال جاری آغاز شده و برنامه‌ریزی برای مدیریت ترافیکی این مسیر با اولویت حمل و نقل عمومی در دستور کار مدیریت شهری قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.