۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 533897

با گذشت نزدیک به یک ماه از اتمام فصل لیگ ستارگان قطر هنوز هیچ بازیکن سرشناس خارجی راهی این رقابت ها نشده، اتفاقی که تعجب رسانه های این کشور را نیز در پی داشت.

کدام ستاره ایرانی از قطر پیشنهاد دارد؟

به گزارش قدس آنلاین، باشگاه های متمول قطری این بار دست به عصاتر از همیشه وارد بازار نقل و انتقالات خارجی شدند تا جایی که برخلاف همه سال ها اولویت آنها روی حفظ ستاره های فعلی قرار گرفته تا این که بخواهند بازیکن و ستاره گران قیمت جدیدی خریداری کنند. همین موضوع به سوژه روزنامه های مطرح ورزشی قطر تبدیل شده تا جایی که روزنامه الرایه صفحه اول خود را با تیتری مبنی بر کسادی فصل نقل و انتقالات بازیکنان خارجی پر کرده است.

بعد از تمام مشکلاتی که فصل قبل گریبان باشگاه های متمول قطری از جمله العربی، الاهلی، الغرافه و ... را در برگرفت و باعث شد تا فیفا با آرای انضباطی و جریمه های سنگین مالی مقابل شکایت های صورت گرفته از این باشگاه موضع بگیرد این بار اتحادیه فوتبال قطر تصمیمات سختگیرانه تری در قبال مسائل مالی برای باشگاه ها وضع کرد که همین قوانین دست و پا گیر مانع جدی شد در راه سروصدای مدیران باشگاه ها در قبال خرید بازیکنان جدید. در این بین ادغام دو باشگاه نظامی و متمول لخویا و الجیش نیز مزید برعلت شد تا کمتر باشگاهی رغبت به خرید جدید نشان بدهد.

روزنامه الرایه در بخشی از گزارش خود پیرامون قوانین جدید فیرپلی مالی در بین باشگاه های حاضر در لیگ ستارگان قطر مدعی شد با پایین آمدن بودجه ها و ارقام پرداختی به عنوان دستمزد به بازیکنان خارجی شاهد کوچ بسیاری از آنها از لیگ ستارگان خواهیم بود ضمن این که سایر بازیکنان خوب نیز حاضر نمی شوند در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس راه لیگ ستارگان را در پی بگیرند و ترجیح شان این است تا دنبال پول خوب باشند که از این حیث باشگاه های اماراتی و عربستانی یک گام جلوتر هستند.

این روزنامه همچنین به وضعیت بازیکنان ایرانی حاضر در این فصل نیز اشاره کوچکی داشت تا جایی که از مرتضی پورعلی گنجی به عنوان تنها ملی پوش ایرانی نام برد که شانس ماندن در السد را دارد به خصوص که این باشگاه سه سهمیه خارجی خود را با نفرات قبلی پر کرده و تنها یک جای خالی برای این مدافع ایرانی کنار گذاشته است. سایر بازیکنان از جمله پژمان منتظری نیز از دید روزنامه الرایه شانسی برای ماندن در الاهلی ندارد درست مثل مجتبی جباری که گفته می شود جای خود را به سردار رشیداف ملی پوش ازبک باشگاه منحل شده الجیش خواهد داد.

به این ترتیب با گزارشی که روزنامه الرایه در قبال پایین آمدن بودجه باشگاه های قطری منتشر کرد به نظر می رسد ستاره های ایرانی که در روزها و هفته های اخیر بحث حضورشان در لیگ ستارگان نقل محافل خبری بود تمایل چندانی برای کوچ به آن سوی آب های خلیج فارس نداشته باشند. نفراتی مثل سروش رفیعی ، مهدی طارمی، ساسان انصاری و حتی کاوه رضایی که نزدیک ترین ستاره ایران به باشگاه های قطری بود با این شرایط که پول خوبی هم نصیب شان نمی شود بعید است راهی قطر شوند و اگر صحبت و ادعایی نیز در این مدت مطرح بوده تنها جنبه بازارگرمی داشته است.

کسادی بازار نقل و انتقالات در لیگ ستارگان قطر به قدری مشهود است که ثابت می کند مالکان این باشگاه با توجه به قانون مند شدن قوانین مالی و حرفه ای در لیگ فوتبال قطر دیگر ریسک خریدهای این چنینی را به جان نخرند چون تبعاتی که این ماجرا گریبانگیر باشگاه هایی مثل العربی کرد می تواند درس عبرتی برای سایرین باشد تا خود را با شکایت و شکایت بازی با کمیته انضباطی فیفا نکنند از همین رو بعید است در تابستان شاهد حضور ستاره ای از ایران در قطر باشیم .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.