به گفته معاون تامین مالی تامین سرمایه لوتوس پارسیان، شرکت خودروسازی سایپا تا کنون از لحاظ تامین مالی در بازار سرمایه سابقه داشته است و این‌بار اوراق اجاره این شرکت به رقم ۳۵۰۰ میلیارد ریال در بازار عرضه و به فروش رفت.

ایران‌خودرو «دنا» را به بورس کالا می‌برد

   به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سنا، در آخرین روز کاری هفته گذشته، مبلغ ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق اجاره شرکت خودروسازی سایپا در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد و با موفقیت به فروش رسید.

ابوالفضل شهرآبادی درباره عرضه اوراق اجاره شرکت خودروسازی سایپا در بورس اوراق بهادار تهران گفت: شرکت خودروسازی سایپا از جمله شرکت‌های بزرگی است که تا کنون از لحاظ تأمین مالی در بازار سرمایه سابقه خوبی داشته است و این‌بار نیز اوراق اجاره این شرکت به رقم ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در بازار عرضه شد و به فروش رفت.

وی ادامه داد: شرکت سایپا در مجموع تا کنون ۱۰ هزار میلیارد ریال تامین مالی از طریق بازار سرمایه انجام داده است که شامل سه فقره اوراق مشارکت، مرابحه و اجاره بوده است. از این حجم اوراق تا کنون یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال آن سررسید و با موفقیت تسویه شده است.

معاون تامین مالی لوتوس پارسیان یادآور شد: در عرضه یاد شده، که اولین انتشار اوراق تأمین مالی بازار سرمایه در سال ۹۶ بوده است، تامین سرمایه لوتوس پارسیان به عنوان مشاور عرضه و عضو پیش‌رو بوده است و تعهد پذیره‌نویسی و بازارگردانی ۱۷۵ میلیارد تومان از این اوراق را برعهده داشته است.

این مدیر سابق شرکت بورس همچنین با اشاره به پذیرش خودروی سراتو شرکت سایپا در بورس کالای ایران، خبر داد: به زودی در هفته جاری عرضه این خودرو از بورس کالا صورت می گیرد و لازم به ذکر است که شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان مشاور پذیرش شرکت سایپا در مورد پذیرش خودرو در بورس کالا بوده است. همچنین خودروی دنا نیز در هفته های اخیر با مشاوره تامین سرمایه لوتوس پارسیان توسط شرکت ایران خودرو در بورس کالا پذیرش شد و به زودی عرضه آن هم انجام می­‌شود.

شهرآبادی خاطر نشان کرد: تامین سرمایه لوتوس پارسیان تا کنون ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تأمین مالی در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) انجام داده است و در حال حاضر بازارگردانی ۳۶ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال اوراق نیز در دست دارد.

این فعال بازار سرمایه از برنامه‌های آینده این شرکت در راستای تامین مالی شرکت‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر همکاران ما در حال بررسی بهترین روش تأمین مالی برای چند شرکت هستند که در صورت اجرایی شدن، رقم ۱۰ هزار میلیارد ریال اوراق در بازار سرمایه منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.