۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۵
کد خبر: 534060

Weibo که رقیب شبکه اجتماعی توییتر محسوب می‌شود، با ثبت رکوردی تازه توانست تعداد کاربران بیشتری را به خود اختصاص دهد.

رقیب چینی توییتر رکورد شکنی کرد

به گزارش قدس آنلاین،  Weibo در کشور چین محبوبیت زیادی کسب کرده و میلیون ها نفر از کاربران اینترنت در این کشور ترجیح می دهند به جای استفاده از توییتر در Weibo افکار و ایده های خود را به اشتراک بگذارند.

بررسی ها نشان می دهد بیش از ۳۰ درصد از کاربران اینترنت در چین از Weibo استفاده می کنند و این سایت محبوب ترین سایت میکرووبلاگ نویسی این کشور است.

بر اساس آمار موجود تعداد کاربران ماهانه Weibo به حدود ۳۴۰ میلیون نفر می رسد که نسبت به سال ۲۰۱۶ حدود ۳۰ درصد افزایش یافته است. حداکثر تعداد کاربران ماهانه توییتر ۳۲۸ میلیون نفر است.

به نظر می رسد دو عامل را بتوان در کسب این موفقیت توسط Weibo دخیل دانست. یکی جمعیت ۱.۳ میلیاردنفری چین و دیگری برخی محدودیت ها در زمینه دسترسی به شبکه های اجتماعی آمریکایی که مردم را به سمت استفاده از نمونه های داخلی موفق سوق می دهد.

روزانه ۱۵۴ میلیون نفر از Weibo استفاده می کنند که این آمار کم و بیش مشابه با توییتر است. ۹۱ درصد از این افراد با استفاده از گوشی هوشمند به Weibo متصل می شود. گردش مالی Weibo‌در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۹۹.۲ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶۷ درصد افزایش نشان می دهد. سود خالص Weibo هم به ۴۶.۹ میلیون دلار رسیده که به معنای افزایش ۵۶۱ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.