همزمان با فعالیت ۱۸۰ غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن چادر نماز و چادر مشکی کهنه و نو تعویض می‌شود.

تعویض چادر نو با کهنه در نمایشگاه قرآن

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر زیلایی؛ مدیر امور استانهای کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و معاون بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با تشریح فعالیت‌های این کارگروه گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور که یکی از زیرمجموعه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است جهت توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه و با معرفی آثار مناسب در این حوزه در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شرکت کرده است.

او با اشاره به مهمترین فعالیت ها و برنامه های اجرایی کمیته عفاف و حجاب در نمایشگاه قران گفت: مقدمات کار انجام شده است و با دو بخش محتوایی و اجرایی میزبان بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن هستیم.

به گفته زیلایی، بخش محتوایی کمیته عفاف و حجاب در رواق غربی مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد و شامل بخشهایی مانند تعویض چادر مشکی آماده(دوخته و قواره) با چادر مشکی مستعمل و ارتقاء کیفیت چادرهای نماز مساجد، تکایا، حسینیه ها و... با چادرهای مستعمل است.

او در توضیح این بخش اضافه کرد: سه نشان تجاری تولید کننده چادر، خوشه تولیدی تشکیل داده اند و محصولی تحت عنوان طرح فردوس ارائه می دهند. در این طرح این امکان ایجاد می شود تا مراجعه کنندگان با تحویل چادر مشکلی کهنه خود و پرداخت مبلغ ۴۹ هزار تومان، چادر مشکی نو تحویل بگیرند. درحالی که قیمت چادر مشکی آماده در بازار حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است.

به گفته معاون بخش عفاف و حجاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، طرح تعویض چادر درخصوص چادر نماز هم اجرا می شود. دراین بخش مخاطبانی که چادر نمازهای با پارچه های ایرانی دارند و مستعمل شده اند با پرداخت ۱۲۵۰۰ تومان می توانند چادر نماز و مقنعه نو دریافت کنند.

سرای حجاب، من حجاب را دوست دارم،   نشست های تخصصی، کارگاه های اموزشی و نمایش و گالری عرضه آثار برگزیده غرفه ها و طراحان، کارگاه دوخت چادر رایگان، مهدکودک ویژه عفاف و حجاب از دیگر برنامه های این بخش است که زیلایی به آن اشاره کرد.

سلسله نشست های هم اندیشی با موضوع عفاف و حجاب با حضور موسسات فرهنگی عفاف و حجاب انجام می شود در این بخش که بیش از ۲۰موسسه بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های فعال در حوزه عفاف وحجاب حضور دارند.

به گفته زیلایی، شبستان اصلی نزدیک صحن یاس، بخش فروش محصولات عفاف و حجاب فعال است و مخاطبان می توانند برای خرید و بازدید از اثار به نمایش درامده به این بخش مراجعه کنند. در این بخش حدود ۱۸۰ غرفه میزبان مخاطبان است.

در این بخش فروشندگان و تولید کنندگان چادر لبنانی و عربی و...، فروشندگان چادر مشکی، لباس جشن تکلیف، فروشندگان ملزومات عفاف حجاب (ساق دست، گیره روسری و...) فروشندگان و فعالان در حوزه پوشش سر و... مانتوی اجتماع نوجوانان و بزرگسالان، پوشش آقایان و پیراهن مردانه و بالاپوش و ... با طراحی و خلاقیت به نمایش درآمده است.  

در این بخش، کمیسیون نظارت بر قیمت گذاری متشکل از کارشناسان اتحادیه های تخصصی و انجمن ها و تشکل ها بر نرخ ها نظارت دارند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی»  ٨ تا ٢٦ خردادماه سال جاری (همزمان با دوم تا بیست و یکم ماه مبارک رمضان) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.
 

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.