سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» در کمیسیون متبوعش خبر داد.

کلیات لایحه «مالیات بر ارزش افزوده» تصویب شد

به گزارش قدس آنلاین،  سعید باستانی نماینده تربت حیدریه و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه امروز عصر کمیسیون متبوع خود، اظهار داشت: نشست امروز یکشنبه (۷ خردادماه ۹۶) کمیسیون با حضور اعضا برگزار شد.

وی افزود: بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده دستور کار امروز کمیسیون بود که پس از بحث و تبادل نظر اعضا، با کلیات این لایحه موافقت شد و به تصویب کمیسیون رسید.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: ماده ۵ لایحه مالیات بر ارزش افزوده نیز مورد بررسی کمیسیون قرار گرفت که براین اساس عرضه ماشین آلات و تجهیزات سرمایه‌ای معدنی، کشاورزی و خطوط تولید صنعتی به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت توسط واحدهای مجاز از پرداخت مالیات معاف بوده و مالیات خرید نهاده های آن ها مسترد می شود.

باستانی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح جامع مدیریت شهری نیز در دستور کار نشست امروز بود که به دلیل ارائه لایحه از سوی دولت ظرف چند ماه آینده تا ۶ ماه این لایحه مسکوت ماند که اگر دولت لایحه مدیریت شهری را به مجلس ارسال نکند این طرح در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

وی در خاتمه عنوان کرد: همچنین در این جلسه آقایان رضا انصاری، محمدرضا منصوری و سید جواد حسینی کیا برای حضور در کمیسیون مشترک طرح تشکیل سازمان گردشگری و میراث فرهنگی انتخاب شدند.
 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.