تولیت آستان قدس رضوی گفت: نیروی های انقلابی برخلاف فتنه گران پایبند به قانون هستند اما از شورای محترم نگهبان و دستگاه قضایی می خواهیم که نگذارند حق الناس پایمال شود.

 برنده واقعی انتخابات نظام و مردم بودند/ فضای انقلابی و مطالبه گری سرد نخواهد شد/ گفتمان توجه به فقرا سرلوحه کار دولت باشد

به گزارش قدس آنلاین - حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در اجتماع مردم مشهد که در محل جامعه الحسین(ع) برگزار شد، انتخابات را جلوه مردم سالاری دینی و از ویژگی های انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار کرد: برخی کشورهای همسایه صندوق رای را نمی شناسند اما به برکت جمهوری اسلامی، تمامی ارکان کشور ایران با مراجعه به آرای عمومی شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه برنده واقعی انتخابات را نظام جمهوری اسلامی و مردم می دانیم، ابراز داشت: مردم مثل همیشه در حماسه ۲۹ اسفند کم نگذاشتند اما مسئولان کم گذاشتند. بنده از آن دسته مردمی که به جرم آنکه می خواستند به کاندیدای رقیب دولت رای بدهند، ساعت ها معطل ماندند و در نهایت هم نتوانستند رای بدهند، عذرخواهی می کنم.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: از ۱۶ میلیون نفری که بنده حقیر را مورد لطف قرار دادند هم تشکر می کنم. بنده این رای را نسبت به شخص خودم نمی دانم بلکه نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی و دولتی در این جایگاه می دانم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اداره ستادهای انتخاباتی دولت کار و کرامت، کاملا مردمی بود، تصریح کرد: شما دیدید و شنیدید که افرادی خانه و مغازه شان را در اختیار ستاد قرار دادند و همانند دوران دفاع مقدس تمام توان خود را به کار گرفتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: من تا به امروز در مجموعه آستان قدس رضوی از حق تولیت استفاده نکرده ام و تا آخر عمرم هم استفاده نخواهم کرد. تمامی هزینه های انتخاباتی ستاد دولت کار و کرامت هم از محل مشارکت های مردمی تامین می شد.

وی با تقدیر از تلاش های مردمی برای اداره ستادهای انتخاباتی دولت کار و کرامت خاطرنشان کرد: اعضای ستادها در خراسان رضوی و تمام کشور علی رغم همه زخم زبان ها و فضای سنگین تهمت، دست از دفاع از حقوق مردم برنداشتند و تا به امروز در پیگیری مطالبات مردم از پای ننشسته و نخواهند نشست.

فضای انقلابی و مطالبه گری سرد نخواهد شد

تولیت آستان قدس رضوی افزود: ناسزا گفتن و ناروا گفتن به فردی مثل رئیسی فضای انقلابی و مطالبه گری را سرد نخواهد کرد.

رئیسی در ادامه سخنان خود گفت: ما در دوران انتخابات ریاست جمهوری، بر تحقق گفتمان امام راحل و رهبری معظم انقلاب اسلامی در مورد عدالت اجتماعی و اقتصادی، حق خواهی، حمایت از محرومان تاکید کردیم و گفتیم که می خواهیم صدای کسانی باشیم که صدای آن ها شنیده نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه ما می خواهیم وکیل مدافع محرومان و مستضعفان در جامعه باشیم،  تصریح کرد: کسانی که برای فرار از پاسخگویی به مطالبات مردم را دو قطبی کنند، بدانند که این راه، همان روش فرسوده انگلیسی است که نتیجه ای در پی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: چرات به مردم آدرس غلط می دهید؟ به جای آنکه به مطالبات مردمی پاسخ داده شود، می گویند که رقیب ما می خواهند در خیابان دیوار بکشد.

وی ادامه داد: ما گفتیم که در شرایط فعلی، باید یارانه سه دهک پایین جامعه افزایش یابد، گفتند که منابع آن را می خواهید از چه محلی تامین کنید؟ جالب است که هنوز انتخابات تمام نشده بود، یارانه سه دهک پایین را افزایش دادند.

رئیسی افزود: در عرصه روابط بین المللی، سیاست ملتمسانه باید کنار گذاشته شود، این چه حرفی می گویید که خزانه ما خالی است؟ کجای دنیا رئیس جمهور یک کشور، این حرف را می زند؟ طرح این جمله، یعنی ما سرباز نداریم.

وی خاطرنشان کرد: با طرح این مباحث، دشمن تصور می کند که فشارها و تحریم ها جواب داده است و در نتیجه تحریم ها را تشدید می کند، اگر از همان روز اول مقتدرانه در برابر دشمن می ایستادیم، یقین بدانید دشمن جرات تشدید تحریم ها را نمی کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از سیاست تضعیف بنیه دفاعی کشور در اظهارات رئیس جمهور گفت: من شرمنده بچه های مدافع حرم هستم، این چه رفتاری است. امنیت امروز من و شما به خاطر رشادت های شهدای مدافع حرم است، اگر آنها نبودند، امروز باید در تهران با دشمن می جنگیدیم.

گفتمان توجه به فقرا سرلوحه کار دولت باشد

وی ادامه داد: گفتمان ما در عرصه انتخابات، توجه به فقرا، ایجاد اشتغال، عزت و اقتدار نظام و رفع مشکلات معیشتی مردم بوده است و اگر این گفتمان سرلوحه امور دولت قرار گیرد، ما هم حامی خواهیم بود.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: اینکه دولت حامی یک کاندیدا است و در برابر کاندیدای دیگر موضع گیری کند، اتفاقی است که در طول دوران انقلاب مانند آن را شاهد بوده ایم اما در این دوره انتخابات ریاست جمهوری اتفاق بدیعی رخ داد که نمونه نداشت و آن اینکه بسیاری از پروژه ها و اقدامات تبلیغاتی دولت از طریق رسانه ملی پخش شد.

وی ادامه داد: در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عمده استانداری ها، وزارتخانه ها و دهیاری ها به ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت تبدیل شدند در حالی قانون استفاده از امکانات دولتی را برای تبلیغات انتخاباتی منع کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده از ۲۰ فروردین ماه امسال که تصمیم گرفتم در عرصه انتخابات حضور پیدا کند، در هیچ یک از مراسمات آستان قدس شرکت نکردم به این دلیل که شائبه انتخاباتی پیدا نکند.

وی گفت: حتی به روزنامه قدس اعلام کردم که اگر در عرصه انتخابات به بنده توهین کردند، شما واکنش نشان ندهید اما در مقابل، ده ها روزنامه زنجیره ای، بولتن کاندیدای دولت شدند.

رئیسی ابراز کرد: آقایان بر مرکب دولت سوار شدند و از همه امکانات برای تبلیغات انتخاباتی استفاده کردند، میتینگ های انتخاباتی هم یا شخص کاندیدای دولت و یا یک نفر از کابینه دولت حضور یافت.

وی با بیان اینکه پول پاشی فراوانی در ایام انتخابات انجام گرفت، تصریح کرد: مهندسی کردن مشارکت مردم امری ناپسند است، متاسفانه در برخی شعب اخذ رای، ۵ ساعت یا ۶ ساعت تعرفه وجود نداشت و مردم معطل رسیدن تعرفه برای رای دادن بودند.

وی ادامه داد: نیروی های انقلابی برخلاف فتنه گران پایبند به قانون هستند. من از شورای محترم نگهبان و از مدعی العموم و دستگاه قضایی می خواهیم که نگذارند حق الناس پایمال شود.

تخلفات انتخاباتی این دوره بی سابقه بوده است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ضرورت رسیدگی به تخلفات فراوان انتخاباتی خاطرنشان کرد: تخلفات انتخاباتی این دوره بی سابقه بوده است لذا اگر مردم احساس کنند که تخلفات رخ داده، مورد رسیدگی قرار نگیرد، اعتماد مردم آسیب می بیند.

وی بیان کرد: خدمت رسانی به مردم، رفع مشکلات اجتماعی، فسادستیزی و اجرای عدالت اقتصادی را سرلوجه کار خودمان قرار داده و تا حصول نتیجه هدفمان را دنبال می کنیم.

رئیسی به برخی از شاخص های گفتمان امام اشاره کرد و گفت: پایبندی به خط ولایت فقیه، دشمن شناسی، دشمن ستیزی، توجه به محرومان و باورداشتن جوانان از جمله شاخص های این راه و گفتمان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: من اهل گلایه های شخصی نیستم. همه ما نظر شورای نگهبان را فصل الخطاب می دانیم و درخواست مان را برای رسیدگی به شکایات مطرح کرده ایم. البته از پیگیری مطابلات مردم نه خسته می شویم و نه با تهمت های ناروا میدان را ترک می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.