مشهد- تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم مثل همیشه کم نگذاشتند اما مسئولان کم لطفی کردند و در برخی نقاط کشور مردمی که می خواستند به رقیب کاندیدای دولت رأی بدهند باید ساعت ها پشت در حوزه های انتخاباتی منتظر می ماندند.

تمام امکانات کشور ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت بود/مسئولان در انتخابات کم لطفی کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه یکشنبه در اجتماع مردم مشهد در محل جامعه الحسین(ع)، اظهار کرد: مردم سالاری دینی از ویژگی های نظام اسلامی و قانون اساسی کشور ماست؛ در کشور ما تمام ارکان جمهوری اسلامی بر اساس رای مردم انتخاب می‌شود. در این انتخابات حدود ۴۰ میلیون نفر از مردم کشور ما شرکت کردند. برنده واقعی این انتخابات مردم حاضر در صحنه بودند.

دوقطبی کردن جامعه روش فرسوده انگلیسی هاست

وی با اشاره به برخی بی اخلاقی ها در روزهای انتخاباتی گفت: ناسزا گفتن به سید ابراهیم رئیسی فضای انقلابی و جهادی را در کشور کم رنگ نخواهد کرد. امید است همچنان که تاکنون در این جایگاه بودم همچنان وکیل و مدافعان محرومان و مستضعفان در جامعه باشم.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: آنانی که بر طبل دو قطبی کردن جامعه می‌کوبند، این روش فرسوده و کهنه انگلیسی هاست. این دو قطبی کردن جامعه مانند شیعه و سنی است. سوال مردم این است شما در این ۴ سال چه کرده‌اید و با تهمت‌زدن‌ها فرافکنی می‌کنید. سوال مردم این است که خانواده‌های فقیر و مستمندی که نان شب ندارند باید با این رکود چه کنند؟ دولتی که نمی‌تواند به قانون عمل کند نباید وارد عرصه انتخابات شود.

دولت در سیاست خارجی روش ملتمسانه را کنار بگذارد

وی با انتقاد از برخی رفتارهای دولت در حوزه سیاست خارجی گفت: دولت در سیاست خارجی باید این سیاست ملتمسانه خود را کنار بگذارد. این که شما به دشمن پیام دهید که خزانه کشور خالی است، اشتباه است. این که القا شود همه چیز مردم وابسته به برجام است حتی آب‌خوردن مردم وابسته به برجام است اشتباه است.

حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: زانو زدن در برابر یک مقام عربی وقتی هزاران مسلمان در منا به شهادت رسیده‌اند، سیاست ملتمسانه است. دشمنان این پیام ها را از داخل دریافت می‌کنند و یکی از عوامل تشدید تحریم ها پیام هایی است که مسئولان از داخل برای غربی‌ها ارسال می‌کنند.

تقویت بنیه دفاعی کشور به منظور جلوگیری از جنگ است

وی درباره تقویت بنیه دفاعی کشور یادآورشد: تقویت بنیه دفاعی کشور برای جلوگیری از جنگ است، چرا بنیه دفاعی کشور و بچه های مدافع حرم و خانواده شهدا را تضعیف می‌کنید؟ کدام رئیس جمهوری است که بنیه دفاعی کشورش را تضعیف کند؟ شما باید به مجاهدان و خانواده شهدا افتخار کنید چرا آن ها را تضعیف می‌کنید؟ اگر این‌ها نبودند امروز باید در تهران مقابل داعش می‌جنگیدیم.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آنچه اتفاق افتاد؛ اتفاقات خوبی نبود، مردم ما عاقل و با بصیرت هستند؛ ما مرزبندی‌ها را بین روستائیان و شهرنشین‌ها قبول نداریم. اتفاقات این دوره انتخابات اتفاقات بی سابقه‌ای بود؛ تمام امکانات کشور و وزارت خانه‌ها و استانداری‌ها و بهداری‌ها و... ستاد انتخاباتی کاندیدای دولت شد. این در حالی است که بنده ۲۰ فروردین از مشهد و آستان رفتم و درهیچ یک از برنامه های آستان شرکت نکردم.

روزنامه های دولتی در اختیار تبلیغ برای نامزد دولتی بودند

وی تصریح کرد: ده‌ها روزنامه زنجیره‌ای از جمله روزنامه دولتی «ایران» برای دولت کار و مدام به رقیب تهمت زدند در حالی که روزنامه قدس در آستان از هرگونه فعالیت انتخاباتی بر حذر شد.

حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: این پول پخش کردن ها، واریز یارانه حتی برای افرادی که یارانه آن ها قطع شده بود، واریز بدهی چندین ساله کشاورزان در شب انتخابات، سوء استفاده‌های کاندیدای خاصی از امکانات دولتی بود.

وی تاکید کرد: گفتمانی که ما آغاز کردیم با محوریت توجه به فقرا، محرومین و دوری از زندگی تجملاتی است، خوشحال می‌شویم این جریان در دولت مورد توجه قرار گرفته و همچنان ادامه داشته باشد و منحصر به دوران انتخابات نباشد.

ماه رمضان ماه تمرین دگرخواهی در پرتوی خداخواهی است

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، جلوه توجه به دیگران در پرتو نگاه پروردگار است، اظهار داشت: خدا را شاکریم به ما عمری داد که یک رمضان دیگری در تاریخ عمر ما رقم بخورد.

وی ادامه داد: امیدوارم خداوند توفیق عنایت کند، از لحظات این ماه مبارک استفاده کنیم، با بندگان خالص حضرت حق همگام شویم و در این ماه پربرکت که هم توجه به خدا است، هم محاسبه و ظرفیت‌سازی برای نفس و جان بوده و هم دگر خواهی و توجه به دیگران در پرتو خداخواهی است.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه توجه به خدا، محاسبه اعمال و ظرفیت سازی برای نفس و جان است. این ماه هنگامه تمرین دگر خواهی در پرتوی خداخواهی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.