عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موجودی ذخایر استراتژیک کشور به شدت کاهش یافته است گفت: تنها در زمینه برنج نیاز به ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن برنج وارداتی به عنوان ذخیره استراتژیک داریم که الان تنها ۳۰ تا ۳۵ هزار تن موجود است.

موجودی ذخایر استراتژیک کشور به شدت کاهش یافته است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  عباس پاپی زاده با بیان اینکه متاسفانه کسانی در تنظیم بازار تصمیم گیر هستند که تجربه لازم را ندارند، گفت: افزایش قیمت در بازار از طرف تولید کنندگان نیست و قطعا کاهش عرضه باعث افزایش قیمت ها شده است.

وی با بیان اینکه موجودی ذخایر استراتژیک کشور به شدت کاهش یافته است گفت: تنها در زمینه برنج نیاز به ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن برنج وارداتی به عنوان ذخیره استراتژیک داریم که الان تنها ۳۰ تا ۳۵ هزار تن موجود است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: بخش اول سفارش برنج از اروگوئه به وزن ۳۳ هزار تن به علت مشکلات بهداشتی در بندر توقیف شده است و بخش های دیگر این سفارش هم قطعا وارد نخواهد شد.

پاپی زاده با اشاره به نیاز کشور به ۲۵۰ هزار عدد مرغ اجداد در سال گفت: امسال ۳۰ هزار عدد از واردات این مرغ به کشور کم شد.

وی افزود: در حالی که قیمت تولید هر عدد جوجه یک روزه ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان است و تولید کنندگان باید آن را هزار و ۷۰۰ تومان بفروشند هر عدد از این جوجه در بازار ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: در ماه های آینده قیمت هر قطعه مرغ ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان برای تولید کنندگان بیشتر خواهد شد.

پاپی زاده افزود: متاسفانه اطلاعات در بخش کشاورزی دقیق نیست و مدیران نمی توانند پیش بینی درستی برای بازار انجام دهند.

وی گفت: هم اکنون در خوزستان فصل برداشت پیاز است و در حالی که کشاورزان پیاز را به قیمت نازل می فروشند مجوز واردات پیاز از خارج از کشور صادر شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.