مشهد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه مشهد و ۲۰ شهرستان این استان با هدف تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی خبر داد.

طرح ضیافت الهی در ۸۵ بقعه متبرکه خراسان رضوی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمد زاده گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان با هدف ارتقاء سطح فرهنگی، دینی و همچنین ایجاد فضای معنوی با نشاط و انس با قرآن در امامزادگان، طرح «ضیافت الهی» را برگزار می کند که امسال نیز این طرح همزمان با سراسر کشور، در آستان مقدس ۸۵ امامزاده و بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: ۴۹ برنامه سخنرانی با حضور۷۹ روحانی اعزامی، بومی و مستقر درطول ماه مبارک رمضان به منظور تبلیغ و پاسخگویی به شبهات دینی و ارائه خدمات مشاوره‌ای و مذهبی به زائران از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه خراسان رضوی است.

حجت الاسلام احمد زاده برگزاری محافل انس با قرآن کریم را از محوری ترین برنامه‌های مورد نظر در ماه مبارک رمضان دانست و تصریح کرد: ۳۱ محفل انس با قرآن با حضور قاریان ممتاز کشوری و بین المللی در بقاع شاخص استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی سفره های افطاری ساده، گفت: در راستای ترویج فرهنگ افطاری ساده، این طرح با هدف اجرای نیت واقفان و خیران در بیش از ۵۱ بقعه متبرکه استان اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جشن میلاد امام حسن(ع) در ۶۴ امامزاده شاخص استان اظهار داشت: همزمان با سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س)، ویژه برنامه «خدیجه(س) مادر امت» در آستان مقدس ۳۹ امامزاده این استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شب‌زنده داری، مناجات و عبادت در شب های قدر، بسیار توصیه و تأکید شده است، تصریح کرد: مراسم احیای شب های قدر نیز امسال با حضور گسترده مردم در ۶۱ بقعه متبرکه و امامزاده و مراسم شب شهادت و شام شهادت مولای متقیان امام علی(ع) در ۶۷  بقعه متبرکه استان با حضور پرشور مردم برپا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به برپایی ۱۱۸ نوبت نماز جماعت و ۱۴ خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان، گفت: همزمان با فرارسیدن اول ماه شوال، نماز عید سعید فطر در آستان مقدس ۴۷ امامزاده خراسان رضوی برگزار می‌شود.

گفتنی است همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح تهیه افطاری خشک «ضیافت الهی» ویژه کمک به نیازمندان با همت و مشارکت خیران نیکوکار و نظارت اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اجراء می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.