عضو مجمع علمای مسلمان لبنان تأکید کرد امت اسلامی امروز با شرایط سختی روبه روست و روزگار دشواری را سپری می کند که برای خروج از این شرایط باید سطح هوشیاری عامه مردم ارتقا یابد.

اختصاصی قدس آنلاین- شیخ مصطفی ملص، عضو مجمع علمای مسلمان لبنان در گفت و گو با «قدس آنلاین» با اشاره به شرایط سخت موجود در میان امت اسلامی اظهار داشت: جامعه اسلامی در شرایط فعلی روزگار دشواری را سپری می کند؛ به گونه ای که توطئه های داخلی و خارجی وحدت مسلمانان را هدف قرار داده و به شدت در صدد ایجاد تفرقه در میان امت است. وی در ادامه افزود: فراتر از این موارد دشمن، مسلمانان را وارد جنگ های ویرانگری کرده است. این چیزی است که در سوریه، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی شاهد آن هستیم.
شیخ مصطفی ملص تصریح کرد: این موضوع، واقعیتی دردناک و آزاردهنده است که نباید ادامه یابد و این یعنی آنکه مسلمانان باید برای خروج از این تنگنا و وضعیت اسفبار موجود تمام تلاش خود را به کار گیرند و خروج از این وضعیت نیازمند ارتقای سطح هوشیاری عامه مردم است. "
وی در پایان تأکید کرد: "اندیشه تکفیری که امروز امت اسلامی را در نوردیده است، کاملا با  اسلوب و سیره نبوی و نیز اخلاق حسنه پیامبر اکرم(ص) با اقشار مختلف مردم تعارض دارد؛ همه ما می دانیم که پیامبر اکرم(ص) بر وحدت میان مسلمانان و اخلاق حسنه در تعامل بایکدیگر تأکید داشته است، در حالیکه اندیشه تکفیری درصدد ایجاد تفرقه میان امت اسلامی به دلیل اختلافات سطحی است. بنابراین اندیشه تکفیری، کاملا با اسلام و قرآن در تعارض است و صاحبان این اندیشه هرقدر هم که بکوشند خود را پیرو اسلام و اندیشه اسلامی جلوه دهند، ما می گوییم که حدفاصل میان ما و آنها همان کتاب خدا و پیامبر اکرم(ص) است. "

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.