زاهدان- ‌چند سالی است که ماه مبارک رمضان با فصل گرم مقارن شده و همین امر موجب شده ‌روزه و روزه داری در این ایام به دلایلی چند از جمله طولانی بودن روزها و گرم بودن هوا و تشنگی و عطش ناشی از این گرما سخت و طاقت فرسا شود.

ثبت دمای ۵۱ درجه در سیستان و بلوچستان

‌به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، مردم استان سیستان و بلوچستان، از شمال تا جنوب آن در روزهای اخیر دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه کردند، به طوری که این گرما در برخی شهرهای استان همچون زهک، هیرمند، راسک و کنارک بی سابقه بوده است‌.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز دوشنبه در شهر راسک دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شد که بیشترین دمای ثبت شده در این شهر و استان محسوب می‌شود.

علی ملاشاهی افزود: گرم‌ترین دمای ثبت شده در استان با ۵۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر متعلق به شهر زابل بود و ثبت دمای ۵۱ و هفت دهم درجه سانتی‌گراد بالای صفر در راسک بالاترین دمای ثبت شده در استان از ابتدای تاسیس ایستگاه‌های هواشناسی محسوب می‌شود.

این کارشناس هواشناسی گفت: بیشینه دمای شهر نیکشهر نیز ۴۹ و ۸ دهم درجه سانتی‌گراد بالای صفر را نشان داده که رکورد گرم‌ترین روز در نیکشهر از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی این شهر را نیز شکست‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.