اهواز_ مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از نصب حائل جدید شیشه‌ای در اطراف ضریح حرم مطهر امیرالمؤمنین(ع) خبر داد و گفت: این حائل در اربعین سال گذشته به دلیل فشارهای وارد شده به آن آسیب دید، به‌دنبال آن، تعدادی از خیرین آبادانی و تهرانی حائلی را به مدت حدود سه ماه برای حرم آماده کردند.

نصب حائل شیشه ای جدید اطراف ضریح حرم مطهر علوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی بااشاره به اینکه حائل(قاطع) اطراف ضریح مطهر که فضای زیارتی آقایان را از بانوان جدا می کند توسط چند تن از خیرین آبادانی وتهرانی سفارش ساخت داده شد اظهارکرد:  پس از اتمام کار ساخت به نجف اشرف منتقل و توسط استاد کاران ایرانی درحرم مطهر امام علی علیه السلام نصب شد.

وی بابیان اینکه حائل(قاطع) جدید از کیفیت ومقاومت بسیار بالایی برخوردار است و طبق آزمایش کنترل کیفیت صورت گرفته مقاومت آن بیش از ۲ تن است، گفت: این حائل(قاطع) از جنس استیل ۳۱۶ ضد زنگ و شیشه و میلگرد ساخته شده است که دارای  ۲۸ عدد ستون به ارتفاع دو متر، ۲۸ صفحه شیشه ضد گلوله و۲۸ عدد گل روی هر ستون به اسم الله و پنج تن ال عبا می باشند.
 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان ادامه داد: روی قاب های استیل نام مبارک علی ابن ابی طالب (ع) با استیل طلایی رنگ تزئین و روی قاب های شیشه ای نام مبارک امیرالمومنین(ع) تزئین شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی عنوان کرد: طراحی قاب ها توسط مهندسین و طراحان ایرانی تهیه و بر روی قاب های شیشه ای و ستون های استیل و گل های روی ستون ها بصورت زیبا و بدیعی در آمده است.

وی ادامه داد: این حائل(قاطع) به وسیله آرماتوربندی به طول ۲۸ متر و۷ متر مربع بتن ریزی  مستحکم شده و قادر به تحمل فشار ۱۰۰۰ بار قدرت را دارد.

 مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان یادآور شد: حائل قبلی از جنس چوب بوده که بدلیل فرسودگی نیاز به تعویض داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.