مشهد- رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد از شناسایی ۲ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو خبر داد و گفت: در بین افراد مشکوک به این بیماری در مشهد تنها بیماری ۲ نفر اثبات شد که در حال حاضر با انجام روش های درمانی در سلامت به سر می برند.

شناسایی دو فرد مبتلا به تب کریمه کنگو در مشهد/بیماران در سلامت به سر می برند

به گزارش قدس آنلاین، زهرا نهبندانی در این رابطه اظهار کرد: در سال گذشته ۴ مورد مبتلا به این بیماری واگیر دار در خراسان رضوی گزارش شد که همگی درمان شدند و مورد فوتی نداشتیم.

وی افزود: هرساله در تمام استان‌های کشور تب کریمه کنگو اتفاق می‌افتد و خراسان رضوی به دلیل وجود دام از این قاعده مستثنی نیست و شیوع بیماری هم‌زمان با فصل فعالیت کنه‌ها از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد و اوایل تیرماه ادامه دارد.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: تب کریمه کنگو، بیماری ویروس است که از طریق کنه‌ای که دام آلوده را نیش می‌زند به دام دیگر یا انسان منتقل می شود.

نهبندانی تاکیدکرد: وقتی بیماری مشکوک و یا محتمل برای تب کریمه کنگو است، تنها آن بیمار نباید بستری، نمونه‌گیری و درمان شود، بلکه تمام اطرافیان آن فرد که به نوعی با گوشت و ترشحات ذبح آلوده تماس داشتند باید تحت مراقبت قرار گیرند و درمان شوند و گوشتی که استفاده کردند نیز معدوم شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از این بیماری، تمامی شهروندان لازم است به هیچ عنوان گوشت را از قصابی‌ها و مراکز فروشی که تحت نظارت دامپزشکی نیستند تهیه نکنند و از سلامت گوشت خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: هر فردی که با علائم عمومی مانند تب و سردرد، ضعف عمومی بدن، بی‌حالی، استفراغ و یا علائم شدیدتر مانند قطع نشدن تب طی چند روز متوالی، لکه‌های قرمز رنگ پوستی و یا خونریزی‌های نامتعارف در بدن مواجه شد، باید به نزدیکترین مرکز بهداشتی مراجعه کرده تا تحت درمان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.