نایب‌رئیس انجمن سنگ آهن خبر داده در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن سنگ آهن تعطیل شده است.

سی هزار کارگر بیکار شدند/ آقای روحانی با معدن کاران هم مذاکره کنید

  به گزارش «قدس آنلاین»،  نایب‌رئیس انجمن سنگ آهن خبر داده برخلاف  تمام صحبت‌ها هنوز اوضاع معادن سنگ آهن خوب نشده است و کاهش قیمت جهانی سنگ آهن و افزایش دریافت حقوق‌های دولتی  از معادن شرایط فعالیت را برای آنها بسیار سخت کرده است.

به گزارش افکارنیوز، وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰۰ معدن سنگ آهن تعطیل شده است، افزود: متوسط کارگران هر یک از این معادن ۱۵۰ نفر است که باید گفت تعطیلی این معادن باعث شده تا ۳۰ هزار نیروی کار بیکار شوند.

شکوری اظهار داشت: دولت در این شرایط هیچ بسته حمایتی را برای این معادن در نظر نگرفته تا شاید با اعمال آن مانع تعطیلی‌ها  شود.

در حال حاضر اکثر معادن کوچک سنگ آهن تعطیل و فقط معادن بزرگ و دولتی‌ها با ظرفیت‌های مختلف و کمترین سود فعالیت می‌کنند.

سخنان نایب رئیس انجمن سنگ آهن نشان می دهد اوضاع معدن کاران و معادن در کشور همچون معدن یورت است، همچنانمعدن کاران بیکار و به نظر می رسد دولت نیز دست روی دست گذاشته زیرا بسته حمایتی نیز برای این زحمتکشان تدارک ندیده است.

در طول این ۴ سال گذشته بارها و بارها از تعطیلی کارخانه های مختلف در کشور اخباری به گوش رسیده و حالا پس از چندین هفته از حادثه معدن یورت گلستان مشاهده می شود که اوضاع معدنکاران خوب نیست.

به نظر می رسد دولت تدبیر و امید که سکان اجرایی کشور در ۴ سال آینده را نیز در دست دارد باید برنامه ای ویزه برای معدن کاران داشته باشد، دیگر امروز این دولت نمی تواند ادعا کند که مشکلات مربوط به دولت گذشته است زیرا دولت گذشته نیز در  دست خودشان بوده است.

آقای روحانی همانطور که به دنبال مذاکره با کشورهای غربی بود و برجام را برای حقوق ملت ایران پیگیری می کرد، پیگیر حقوقمعدن کاران نیز باشد و با انها نیز مذاکره کند تا مشکلات این قشر زحمتکش در کشور نیز حل شود.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.