معاون عمران شهری شهرداری اصفهان از قطار شهری به عنوان شاخص ترین پروژه شهرداری اصفهان نام برد و گفت: تا نیمه اول امسال خط اول قطار شهری اصفهان به ایستگاه آزادی می رسد.

خط اول قطار شهری اصفهان نیمه اول امسال به ایستگاه آزادی می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ایرج مظفر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال ۹۵ کل بودجه شهرداری اصفهان ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده است، اظهارکرد: از این میزان بودجه، سهم پروژه های عمرانی ۲ هزار و ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: این میزان بودجه شامل حقوق و دستمزد کارگران نیز است که خاصل هزینه ای که برای پروژه های عمرانی صرف شده است چیزی حدود ۹۵۰ میلیارد تومان است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان تاکید کرد: قطار شهری به عنوان شاخص ترین پروژه شهرداری اصفهان است که تا نیمه اول امسال خط اول آن به ایستگاه آزادی می رسد و تا پایان سال تکمیل خواهد شد.

وی حلقه چهارم ترافیکی شهرداری اصفهان را از دیگر اولویت‌های شهرداری اصفهان در سال جاری برشمرد.

مظفر با بیان اینکه امسال به طور متوسط ۶۰۰ پروژه توسط معاونت عمران شهرداری اصفهان اجرایی می شود، تصریح کرد: اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام کلان‌شهر اصفهان ازجمله نمایشگاه‌ بین‌المللی و سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اولویت های بعدی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان در سال ۹۶  هستند.

وی به اجرای فازهای مختلف میدان امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: میدان امام علی (ع) در ظاهر یک پروژه است در صورتی که ۱۴ پروژه دیگر در دل آن در حال انجام است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان یادآور شد: طی دو سال اخیر۴۴ پروژه شاخص در کلان‌شهر اصفهان اجرا شده‌اند که هر کدام از این پروژه‌ها مانند ابر پروژه میدان استقلال متشکل از چند پروژه کوچکتر بوده‌اند.

وی همچنین به ابرپروژه میدان استقلال اشاره کرد و گفت: معاونت عمران شهرداری اصفهان  ۸ پل از این پروژه را در ۱۰ ماه به طور کامل احداث کرد و فاز دوم این پل نیز در عید سعید فطر به بهره برداری می رسد.

مظفر پیشرفت احداث مرکز همایش های امام خامنه ای در اصفهان را رضایت بخش دانست و تصریح کرد: سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای یک پروژه است اما ۱۶ پروژه عمرانی در ذیل آن اجرا می شود.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان اضافه کرد: ۴۵۰ میلیارد تومان برآورد کلی پروژه سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای بود که ۱۰۰ میلیارد تومان آن را باید دولت به شهرداری برای این پروژه پرداخت می‌کرد.

مظفر گفت: به محض محقق شدن وعده دولت در مورد سالن همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای، شهرداری اصفهان این ظرفیت را دارد که تا ۱۰ الی ۱۱ ماه بعد سالن اصلی و محوطه‌سازی این ابر پروژه را به پایان برساند.

وی افزود: از سال ۹۴ تا به امروز پیشرفت ۴۱ درصدی مرکز هماش های بین المللی به ۶۵ درصد ارتقا یافته که این میزان پیشرفت متناسب با میزان بودجه بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.